امام جمعه دلگان با بیان اینکه حضور زنان در اجتماع همانطور که نباید با اولویت نقش همسری و مادری در تعارض باشد، گفت: این حضور هرگز با ضرورت تقوا و عفاف تعارض ندارد.
کد خبر: ۸۸۹۱۷۴۶
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه دلگان با اشاره به سالروز میلاد حضرت معصومه (س) که به نام روز دختر نامگذاری شده است، اظهار کرد: آغاز دهه کرامت از میلاد باسعادت آن حضرت آغاز و تا میلاد حضرت امام رضا (ع) است.

وی با بیان اینکه از منظر اسلام علی رغم تفاوت در شکل، قالب و ایفای نقش ها، لازم است تا رشد همه جانبه داشته باشند، تصریح کرد: دختران نیز برای فهم سیاسی و اجتماعی، باید صحیح تربیت شوند تا زن به عنوان نیمی از جامعه بشری علاوه بر طی نمودن مسیر کمال خود، آماده نقش آفرینی شایسته در تعیین مسیر جامعه بشری باشد.

امام جمعه دلگان با تاکید بر اینکه در این خصوص لازم است به برخی از اصول تربیتی دختران توجه شود، افزود: اگر چه اولویت میدان نقش آفرینی زن از منظر اسلام عزیز، میدان خانواده است اما این هرگز به معنای عدم جواز و حتی لزوم نقش آفرینی سیتسی و اجتماعی بانوان نمی تواند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری اضافه کرد: نوع نقش آفرینی و عام زن در عرصه اجتماع و سیاست از منظر اسلام تاثیر گذاری غیرمستقیم و از طریق تکمیل دیدگاه و حمایت عاطفی و تربیت فرزندان مطرح شده است.

وی بیان کرد: نفش آفرینی زنان در عرصه اجتماع و سیاست به خصوص در مسائل کلان و مهم با رعایت اصل عدم لطمه به نقش ویژه زنان در خانواده نه تنها منتفی نشده است بلکه در مواردی ضروروی، واجب و لازم است.

امام جمعه دلگان اضافه کرد: وجود حضرت فاطمه زهرا (س) و در پی آن حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین از سایر زنان برجسته دنیای اسلام که جدی ترین و ماندگارترین حضور و نقش آفرینی ها را در عرصه سیاست ایفا کردند، خود بهترین شاهد برای جامعیت تربیت زنان جامعه اسلامی است.

 وی با اشاره به اینکه حضور و نقش آفرینی زنان در عرصه اجتماع همانگونه که نباید با اولویت نقش همسری و مادری در خانواده در تعارض باشد، هرگز با ضرورت رعایت تقوا و عفاف نیز تعارض ندارد، خاطرنشان کرد: این حضور نباید بهانه ای برای کم رنگ کردن آن صفات برجسته باشد.

ارسال نظرات