خبرهای داغ:
یادداشت

صنعت گردشگری بوکان در اغما

طی چند سال گذشته چندین بار در این رسانه به موضوع مهم صنعت گردشگری در بوکان و تاثیر ان بر محیط و جامعه اطراف پرداختیم و با انتشار تصاویری ناب از اماکن گردشگری این شهر بر آن نیت بودیم که مسئولان ارشد شهرستانی را ترغیب به حمایت از این صنعت به روز و مهم جهانی کنیم.
کد خبر: ۸۸۹۱۵۸۱
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، هر چند طی دو سال گذشته از سوی مسئولان شهرستانی تصمیماتی برای رونق این صنعت در بوکان اتخاذ شد ولی تا کنون هیچکدام از این تصمیمات در حوزه عمل اجرای نشده و بوکان همچنان با دارا بودن ده ها جاذبه مهم تاریخی و طبیعی جزء فقیر ترین شهرها از نظر جذب گردشگر در کشور به شمار می آید.

آنچه مسلم است گردشگری یکی از پدیده‌های اقتصادی مهم عصر حاضر است که به‌عنوان یکی از منابع مهم رشد اقتصادی قلمداد می‌شود که در صورت آماده بودن زیر ساخت ها می تواند به عنوان یک صنعت مولد پایدار سرمایه و اشتغال معرفی شود

این صنعت اکنون و در قرن حاضر آنچنان در توسعه اقتصادی – اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صادرات نامرئی نامیده اند ولی همچنان که در بالا عنوان شد شهرستان بوکان با دارا بودن بیش از۱۵۰ اثر تاریخی و ده ها مکان منحصر به فرد طبیعی در این حوزه بسیار ضعیف ظاهر شده است.

بی گمان تنها وجود آثار تاریخی و طبیعی در یک شهرستان نمی تواند به توسعه گردشگری آن کمک کند بلکه می بایست زیر ساخت های این صنعت نوپا نیز در کنار آثار یاد شده اماده و مهیا باشد تا گردشگران و مسافران بدون هیچ دغدغه ای بتوانند از این اماکن دیدن کنند.

هتل، مهمان پذیر و مراکز اقامتی و رفاهی بین راهی و درون شهری و جاده های استاندارد از جمله زیر ساخت های لازم برای توسعه صنعت گردشگری هستند که متاسفانه تاکنون و جدای از دراغما بودن تبلیغات برای معرفی و شناساندن آثار داری پتانسیل جذب گردشگر در بوکان به این مهم نیز هیچ گونه توجه شایانی از سوی مسئولان نشده است.

با نگاهی به امار واقعی حضور گردشگران و مسافران در این شهرستان در میابیم که مسئولان ان نتوانسته اند از پتانسیل های بیشمار بوکان برای تبدیل شدنش به قطب گردشگری در منطقه اقدام در خور توجه ای انجام دهند.

امید واریم از این پس مسئولان بوکانی به جای تشکیل کارگروهای بی نتیجه توجه ویژه ای به مسئله گردشگری و زیر ساخت های این صنعت مهم و نوپای جهانی داشته باشند تا بتوانند با ایجاد اشتغال های پایدار مشکلات شهر بوکان را به صورت چشم گیری کاهش دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار