خبرهای داغ:
ورزش ژیمناستیک از یونان باستان تاکنون مورد توجه انسانها قرار داشته و همیشه به عنوان یک ورزش پرطرفدار و محبوب شناخته شده است.
کد خبر: ۸۸۹۱۵۷۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، این ورزش کهن در ایران نیز هواداران پرشماری را دور خود جمع کرده و از چند دهه گذشته توانسته جایگاه ویژه ای در میان خانواده های ایرانی پیدا کند.

بوکان نیز از این مهم دور نبوده و چندین دهه است که این ورزش سخت و مهیج توانسته به میدان های ورزشی این شهرستان راه پیدا کند.

هرچند به واسطه کمبود امکانات این رشته ورزشی در بوکان هیچ گاه ژیمناستیک در این شهرستان نتواست در سطح میادین استانی و کشوری جایگاه ویژه ای به خود اختصاص دهد .

رئیس هیئت ژیمناستیک شهرستان بوکان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: طی چند سال گذشته با همت همه مسئولان ورزش و مربیان ژیمناستیک این رشته ورزشی توانسته جهش بسیار خوبی داشته باشد هرچند هنوز با استاندارد های کشوری و جهانی فاصله چند سال نوری داریم.

ابراهیم عثمانی عنوان کرد: اولین مهم برای نقویت این رشته ورزشی خانه تخصصی است.

وی اظهار داشت: سال‌های زیادی از فعالیت ورزش ژیمناستیک در شهرستان بوکان می‌گذرد و طی این سال‌ها استعدادهای درخشان و قهرمانان خوبی را به جامعه معرفی کرده است.

عثمانی بیان اینکه در بوکان ورزش ژیمناستیک مورد بی‌مهری قرار گرفته است افزود: این ورزش پایه و اساس هر رشته ورزشی محسوب می‌شود و ژیمناستیک رشته ورزشی بسیار زیبا، فنی و مشکل است که از رشته‌های مادر و پایه محسوب می‌شود و زمینه‌ساز قهرمانی در سایر رشته‌های ورزشی است.

رئیس هیئت ژیماستیک بوکان عدم وجود خانه ژیمناستیک و محلی مناسب برای تمرین ورزشکاران را از مشکلات این ورزش در شهرستان بوکان دانست و گفت: توقع داریم که مسئولان شهرستانی و استانی گوشه چشمی به ورزش ژیمناستیک در بوکان انداخته و مانند دیگر رشته‌های ورزشی به این ورزش پایه و مهم توجه بیشتری داشته باشند.

وی درخصوص محل تمرین این ورزش خاطرنشان کرد: محل تمرین ژیمناستیک در اداره ورزش و جوانان مشترک با ورزش‌های دیگر می‌باشد که همین امر باعث از بین رفتن اسباب و وسایل ژیمناست کاران شده است.

ابراهیم عثمانی گفت: از مسئولان ورزشی شهرستان انتظار داریم که با راه‌اندازی و افتتاح سالن چندمنظوره منطقه کوی مسکن مهر بوکان که قرار است در هفته‌های آتی به بهره برداری برسد، با انتقال تعدادی از رشته‌های ورزشی به آن سالن، محل کنونی تمرینات ژیمناستیک را در اختیارآن هیئت قرار دهد تا آرزوی دیرینه خانواده بزرگ ژیمناستیک که تأسیس خانه تخصصی ژیمناستیک است به وقوع بپیونند.

وی اظهار کرد:با رئیس اداره ورزش و جوانان بوکان رایزنی هایی کرده ایم و ایشان قول داده اند که پیگیری های لازم را انجام دهند تا سالن چندمنظوره میدان وحدت را از ماده ٨٨ خارج کند و به خانه ژیمناستیک تبدیل نماییم.

ارسال نظرات