سید حسن هاشمی گفت: باید مشکلات موجود در نظام بانکداری مورد توجه کابینه اقتصادی دولت دوازدهم قرار بگیرد اگر بانک ها همکاری لازم را نداشته باشند نکنند اقتصاد کشورمان روند رو به رشد خوبی را در پیش نخواهد گرفت.
کد خبر: ۸۸۹۱۵۷۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶

سید حسن هاشمی بسیجی و فعال اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  وزرای اقتصادی  در کابینه دولت دوازدهم راهکارهای موثری برای اصلاح نظام بانکداری مدنظر قرار دهند. با توجه به اینکه نظام بانکداری با نوساناتی روبرو شده است باید در زمینه شفاف سازی، مسوولیت پذیری و پاسخگویی بانک‌ها اقدامات موثری انجام شود.

وی با بیان اینکه باید سیاست پولی بانک مرکزی  و شفاف سازی مورد بررسی قرار بگیرد و نتایج حاصله در پی گزارشاتی به مردم ارائه شود افزود: وزرای اقتصادی باید با استفاده از قواعد موجود درصدد رفع مشکلات نظام بانکداری باشند و مدیریت ضعیف نظام بانکی در کشورمان از مشکلات اساس یاقتصادی کشورمان است.

وی در ادامه بیان داشت: باید مشکلات موجود در نظام بانکداری مورد توجه کابینه اقتصادی دولت دوازدهم قرار بگیرد از اینرو همکاری بانک‌ها امری ضروری است لذا  اگر بانک ها همکاری لازم را نداشته باشند نکنند اقتصاد کشورمان روند رو به رشد خوبی را در  پیش نخواهد گرفت.

 هاشمی در ادامه بیان داشت: باید نیازها و چالش‌های اساسی در اقتصاد کشورمان  توسط وزرای اقتصادی  به طور کامل بررسی شود از اینرو وزرای اقتصادی  باید افرادی باشند که دارای خصوصیاتی همچون دلسوزی، متعهدبودن و متخصص باشند تا بتوانند به  خوب آسیب های اقتصادی کشورمان را شناسایی کنند و برنامه های مورد نیاز در مورد پیشرفت اقتصادی کشورمان را ارائه دهند .

این فعال اقتصادی در خاتمه افزود: فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در شرایط کنونی نمی‌توانند چشم انداز یکساله را  برای خود ترسیم کنند این در حالی است که ثبات اقتصادی لازم وجود ندارد از اینرو برنامه ریزی میان مدت  و بلندمدت اقتصادی باید توسط وزرای اقتصادی به شکل منطقی و معقولانه مورد توجه جدی قرار بگیرد. آنچه از کابینه اقتصادی دولت دوازدهم انتظار می‌رود این است که به دور از هرگونه مسائل سیاسی در پی رفع مشکلات اقتصادی باشند و تنها خدمتگزاری و کار با مردم و برای مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

ارسال نظرات