ثبت اموال تاریخی فرهنگی و باستانشناسی مازندران در سامانه اطلاعات جامع استان

اموال تاریخی فرهنگی که حاصل کاوش‌های باستان‌شناسی مازندران و همچنین اشیاء توقیفی است از سوی مراجع قضایی و انتظامی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تحویل داده شده است و اطلاعات آن در نرم افزار جامع (بانک اطلاعات اموال فرهنگی) قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۸۹۱۴۸۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دلاور بزرگ‌نیا در گفت‌وگویی از ساماندهی هزار قلم شی تاریخی ـ فرهنگی موجود در موزه تاریخ ساری خبر داد و اظهار کرد: این اشیا در دو بخش کالبدی و اطلاعاتی است.

وی افزود: ساماندهی اطلاعاتی اشیاء شامل نام اثر، دوره، کارکرد و کاربری، محل کشف، ابعاد، اندازه و تهیه عکس از زوایای مختلف است و همچنین در بخش کالبدی به فن‌شناسی اثر اعم از مواد تشکیل دهنده و جنس اثر، تکنیک ساخت، بررسی الحاقات و تزیینات شی و نیز آسیب‌شناسی اثر اعم از میزان، روند و نوع تخریب، وضعیت محل نگهداری، شرایط و امکانات حفاظتی و...، پرداخته می‌شود.

  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: اموال تاریخی فرهنگی یاد شده حاصل کاوش‌های باستان‌شناسی مازندران و همچنین اشیاء توقیفی است که از سوی مراجع قضایی و انتظامی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تحویل داده شده است که این اطلاعات در نرم افزار جام (بانک اطلاعات اموال فرهنگی) قرار گرفته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار