خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی با بیان اینکه بیش از نیمی از اهالی روستاهای بخش زهان در کلاس های آموزشی ما شرکت کردند گفت: به طور میانگین هر کلاسی 15 نفر شرکت کننده دارد.
کد خبر: ۸۸۹۱۴۷۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

ملک آبادی مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی مرکز علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان اظهارداشت: این گروه جهادی کارش را از سال گذشته شروع کرده و اولین اردو در روستاهای محروم بخش درح بوده است.

وی با بیان اینکه اعضای گروه جهادی شامل 28 نفر خواهر، سه نفر سرپرست و کمک سرپرست و دو نفر روحانی هستند عنوان کرد: امسال بخش زهان روستاهای پیشبر هدف اصلی و محل اسکان گروه و روستاهای پردان، بقال و فخر آباد روستاهای پوششی است.

مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی با بیان اینکه شروع کلاس ها صبح ها از 8 تا 12:30 است و عصرها 16 تا 19 است افزود: در ضمن کلاس ها برنامه هایی از جمله حلقه های معرفتی، احکام و مشاوره، نشست های صمیمی با مردم روستا و کلیپ های آموزشی برای اهالی روستا تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: بعد از نماز مغرب و عشا حلقه های معرفتی گروه با جهادگران، پخش کلیپ ملازمان حرم و از لاک جیغ تا خدا را داریم.

ملک آبادی با بیان اینکه کلاس ها شامل سه رده سنی کودکان 4تا 8 سال، 8 تا 15 سال و خانم های 15 سال به بالا می شود اضافه کرد: کلاس های کودکان شامل کار دستی، بازی ، ورزش ، بازی و ریاضی، شعر و سرود و زبان انگلیسی است.

وی اظهارداشت: نقاشی روی شیشه، نمد دوزی کیسه بافی و غیره کلاس های رده سنی 8 تا 15 سال و در بخش بانوان آموزش ها شامل خیاطی، گلیم بافی، تابلوفرش بافی و احکام و مشاوره بانوان است.

مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی گفت: گروه از تاریخ 28 تیرماه در روستای پیشبر مستقر و تا هشتم مرداد در روستا برنامه هایی از جمله دیدار با خانواده شهدا، دیدار با مستمندان و محرومین ، جلسه معرفتی وصمیمی با اهالی روستا و اختتامیه و افتتاحیه در داخل روستا برگزار می شود.

وی ادامه داد: با همیاری مردم و جهادگران برنامه های مانند کلاس ها و مسابقات آشپزی و پیاده روی های دسته جمعی خواهیم داشت.

ملک آبادی خاطرنشان کرد: به طور میانگین هر کلاسی 15 نفر شرکت کننده دارد که روستای پیشبر 120 نفراز اهالی و دانش آموزان تاکنون شرکت کرده اند و تا پایان این تعداد بیشتر می شود.

وی بیان داشت: در سایر روستاها نیز حدود 10درصد کودکان و بیش از 50درصد دانش آموزان و اهالی روستا در کلاس ها شرکت کرده اند .

مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی مشکل بی آبی را بزرگترین مشکل اهالی روستای پیشبر عنوان کرد و گفت: تاکنون تامین آب اهالی روستا با تانکر توسط بسیج سازندگی انجام می شده و آب شرب را از قنات استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: آب منطقه جیره بندی شده و روزی تنها دو ساعت با فشار کم وصل می شود و طبعا مردم از آب تانکرها استفاده می کنند.

ملک آبادی عنوان کرد: آب و هوای روستا گرم و خشک و کوهستانی است و در اوقاتی نیز با وزش گرد و خاک مواجهند.

وی با بیان اینکه ما در گروه جهادی مشکل خاصی از لحاظ پشتیبانی نداریم گفت: مسئولین بسیج سازندگی زیرکوه با ما همکاری دارند و از آقای رضایی مسئول پایگاه بسیج روستا و اهالی روستا که همکاری خوبی با گروه جهادی دارند تشکر می کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها