خبرهای داغ:
رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده‌ابريشم گفت: شهربازي شهرهاي جاده ابريشم با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي راه‌اندازي مي‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۱۴۷۲
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

به گزارش اخبرگزاری بسیج در قزوين؛ نصرتي رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم در ديدار با سيد مرتضي ميريان، رئيس دفتر نمايندگي وزارت خارجه در قزوين و حميدرضا ملک پور قرباني، سرمايه‌گذار ايراني مقيم کانادا که نمايندگي يک شرکت آلماني را براي سرمايه گذاري در ايران بر عهده دارد، افزود: پيرو مذاکرات و جلسات قبلي در خصوص سرمايه‌گذاري در زمينه ايجاد شهربازي با قطارهاي نسل اول و نسل پيشرفته امروزي با جانمايي و محوريت شهرهاي جاده ابريشم، موافقت با اين سرمايه‌گذاري اعلام و ميزان اين سرمايه‌گذاري 50 ميليارد ريال براي يک شهر برآورد شده است.

وي با بيان اينکه با توجه به انتقال تجهيزات و ماشين‌آلات مخصوص ايجاد زيرساخت‌هاي اين پروژه به گمرک بندر انزلي مي‌توان اين پروژه را در حداقل زمان ممکن به بهره‌برداري رساند، عنوان کرد: اين شهربازي براي اولين بار در ايران و در قزوين به صورت پايلوت اجرايي مي‌شود و قطارهاي باري، مسافربري و گردشگري اين شهربازي تداعي‌کننده جاده ابريشم جديد و اهميت آن در رونق گردشگري کشورها خواهد بود.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده‌ابريشم افزود: با توجه به اينکه تجهيزات اين شهربازي پرتابل است، مي‌تواند با مديريت مجمع جهاني شهرهاي اسلامي در شهرهاي ديگر مسير جاده ابريشم نيز به اجرا درآيد و منافع آن در اختيار مجمع قرار گيرد.

نصرتي با اشاره به اينکه اين شهربازي مي‌تواند به صورت دائمي يا موقتي در شهرهاي ايران به اجرا درآيد، گفت: راه‌اندازي اين شهربازي مي‌تواند در رونق گردشگري شهرهاي جاده ابريشم و به خصوص قزوين که به صورت پايلوت در آن راه‌اندازي مي‌شود، مؤثر واقع شود.

وي اظهار اميدواري کرد: با وجود پيگيري سرمايه گذار و نمايندگي وزارت امور خارجه در قزوين براي انتقال تجهيزات زيرساختي از بندرانزلي به قزوين و نيز انتقال تجهيزات اصلي قطارهاي شهربازي در مدت يک ماه از آلمان به قزوين با سرعت اين پروژه اجرايي شود.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده‌ابريشم با بيان اينکه اين شهربازي مي‌تواند در بوستان باراجين راه‌اندازي شود، عنوان کرد: بوستان باراجين ظرفيت اجراي پروژه‌هاي بي نظير در سطح کشور را داراست.

نصرتي همچنين از پيشنهاد اين سرمايه‌گذار براي برپايي نمايشگاه سگ‌هاي تخصصي در دهکده طبيعت باراحين استقبال کرد و گفت: سگ‌هاي زنده ياب، پليسي، غواص و سگ‌هاي تخصصي ديگر مي‌توانند در اين دهکده به نمايش درآيند و از کشورهاي مختلف داراي اين سگ‌هاي تخصصي مي‌توان در اين نمايشگاه بهره برد.

وي تصريح کرد: براي اسکان اين گردشگران خارجي نيز مي‌توان از سوئيت‌هاي طبيعي که در بوستان باراجين و دهکده طبيعت توسط سرمايه‌گذار آماده‌سازي مي‌شود، بهره برد

ارسال نظرات
پر بیننده ها