معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:
اعضای شورا باید میزان توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی مناطق شهر را در کنار میزان درآمدهای آن مطالعه کرده و برای توسعه متوازن شهر اقدام کنند.
کد خبر: ۸۸۹۱۴۴۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در همایش منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان زنجان گفت: در برنامه سوم توسعه برای افزایش اختیارات شوراها برنامه هایی پیش بینی شده بود اما این افزایش اختیارات به شرایط مطلوب نرسید و در برنامه های توسعه ای دیگر تا برنامه ششم نیز این مهم لحاظ و مورد توجه قرار نگرفته است.

جواد رحمتی افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان چهار لایحه بودجه را مصوب خواهند کرد و یک لایحه نیز مصوب شده و در اختیار آن ها خواهد بود که اگر از نظر اعضای شورا نیازمند تغییرات باشد مطابق با قانون متمم اصلاحاتی لحاظ شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهردار باید با شورا جهت تامین منافع شهر هماهنگ باشد، اظهار داشت: نباید به گونه ای تعبیر شود که شهردار باید با یک عضو شورا هماهنگ باشد، بلکه این هماهنگی باید بصورت مجموعه ای و مطابق قانون در جهت توسعه شهر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه استفاده بهینه از اعتبار ماده 17 قانون و اعتبارات مربوط به آموزش شهروندی ضروری است، تصریح کرد: از منابع مربوط به آموزش شهروندی باید استفاده بهینه و درستی صورت گیرد چرا که با توسعه شهرها نیازمند آموزش شهروندان در ابعاد مختلف هستیم.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه شورا باید اقدامات زیربنایی و هدفمند انجام دهد، خاطر نشان ساخت: اعضای شورا باید میزان توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی مناطق شهر را در کنار میزان درآمدهای آن مطالعه کرده و برای توسعه متوازن شهر اقدام کنند.

ارسال نظرات