مشکل کم‌آبی در کل استان مازندران وجود دارد و در حال حاضر که شرایط بحرانی نیست و باید با آرامش مسؤولان تصمیم بگیرند ولی بعدها ممکن است مشکل ایجاد شود.
کد خبر: ۸۸۹۱۴۴۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قاسم احمدی‌لاشکی، در جلسه بررسی مشکلات آب شرب شهرهای پول و کجور با اشاره به اینکه وجود 980 مشترک بدون کنتور و بیش از 320 کنتور خراب در شهرهای پول و کجور نشان‌دهنده این است که هنوز افراد زیادی قانون‌پذیر نیستند و شرکت آبفا باید در این زمینه کار قانونی خود را انجام دهد.

وی افزود: بدهی 60 میلیون تومانی آب‌شرب برای شهر پول خوب نیست و از شهردار پول انتظار می‌رود با همکاری اداره آب نسبت به رفع این مشکل با جدیت اقدام کند.

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: مشکل کم‌آبی در کل استان مازندران وجود دارد و در حال حاضر که شرایط بحرانی نیست و باید با آرامش مسؤولان تصمیم بگیرند ولی بعدها ممکن است مشکل ایجاد شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اداره آب شهر پول و کجور نیاز به یک دستگاه خودروی مناسب دارد تا در زمان‌های نیاز بتواند خدمات‌رسانی کند، تصریح کرد: کمبود آب در شهر پول تنها از طریق آب «دیوچشمه» حل می‌شود و از سویی دیگر پمپاژ و تصفیه‌خانه و ادامه اصلاحات شبکه نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به تعامل مطلوب نماینده نوشهر و چالوس با دولت و پیگیری امور حوزه انتخابیه، اظهار کرد: به استان مازندران 3 مورد از ماده 23 تعلق گرفت که یکی از آنها در شهرهای نوشهر و چالوس بوده است.

ذبیح‌الله ذاکری افزود: بعد از تحویل آب شهرهای پول و کجور، مطالعه دقیق این دو شهر در دستور کار قرار گرفت و  اقداماتی در کوتاه مدت انجام شد و بسیار مفید بود.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران تصریح کرد: شرکت آبفا درآمد هزینه است و هزینه خود را از پرداخت آب بها تأمین می‌کند و به همین منظور باید در مصرف آب مدیریت شود و جلوی انشعابات غیرمجاز نیز گرفته شود.

وی با بیان اینکه تعداد 150 کنتور جدید برای شهر پول و 150 کنتور جدید برای شهر کجور اختصاص می‌یابد، تأکید کرد: بدهی مشترکان شهر پول باید پرداخت شود و شهرداری پول نیز اگر خودش اجرای حفاری و کنده‌کاری و هزینه پیمانکار در پروژه آب برخی نقاط شهر را انجام دهد ما هم کمک و نظارت می‌کنیم.

ذاکری افزود: برای اصلاح شبکه پول و کجور 2 کیلومتر با هزینه دو شهرداری و با نظارت آبفای شهری انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در بحث مصارف غیرضروری در شهر کجور نیاز به برنامه‌ریزی و این معضل باید حل و ریشه آن زده شود و با آنهایی که برق و آب غیرمجاز استفاده می‌کنند برخورد جدی شود.

شهردار پول نیز با اشاره به اینکه با هزینه شهرداری عملیات حفاری و لوله‌گذاری در چند نقطه شهر در حال انجام ‌می‌شود، اظهار کرد: مقدمات کار برای انتقال آب «دیوچشمه» به شهر پول که بخش زیادی آن با همکاری هیأت مدیره شرکت تعاونی دیوچشمه انجام شده، در حال پیگیری است.

قربان‌علی خزایی گفت: هنوز در برخی نقاط شهرپول کمبود آب وجود دارد و از طرفی دیگر مشکل فاضلاب شهری نیز باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها