روستا گفت: قانون برنامه ششم توسعه به بهسازی سالانه 270 منطقه حاشیه‌نشین برای بهبود شاخص‌های اجتماعی تأکید کرده است که ما نزدیک به 144 منطقه مشترک را با سازمان بسیج سازندگی انتخاب کرده ایم.
کد خبر: ۸۸۹۱۳۷۲
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، مجید روستا در مراسم آغاز "طرح کرامت" که صبح امروز در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: قانون برنامه ششم توسعه به بهسازی سالانه 270 منطقه حاشیه‌نشین برای بهبود شاخص‌های اجتماعی تأکید کرده است که ما نزدیک به 144 منطقه مشترک را با سازمان بسیج سازندگی انتخاب کرده وحدود هزار و 200 پروژه را در این مناطق تعریف کرده ایم.
رئیس شرکت مادرتخصصی بهسازی شهرها با تاکید بر اینکه بحث ما در تعامل مشترک، استفاده از ظرفیت‌های بسیج است، افزود: رویکرد ما در زمینه سکونتگاه‌ های غیر رسمی، نگاهی اجتماعی و فرهنگی است به گونه‌ای که بتوانیم برای بهسازی این مناطق از ظرفیت‌های خود مردم استفاده کنیم، چراکه تجربه نشان داده هر زمان از ظرفیت‌های خود مردم استفاده کردیم، نتایج بهتری را در مشارکت‌های اجتماعی شاهد بودیم.
وی با تاکید بر اینکه ما در چارچوب همکاری مشترک به دنبال تقسیم سهم، نبوده بلکه به دنبال تقسیم نقش هستیم، افزود: ما باید از کار کردن به صورت جزیره‌ای به نقطه فکر کردن به صورت مجمع‌الجزایر برسیم.
روستا اضافه کرد: نگاه ما نباید به این سمت برود که خدماتی یکسویه به مردم ارائه کنیم و در همین جهت باید در تعریف پروژه‌های خود در محلات مختلف با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشیم. چون هدف ما اجرای یک برنامه مشترک در راستای رسیدن به هدفی مشترک است.
رئیس شرکت مادرتخصصی بهسازی شهرها در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله ابتدایی این طرح 17 استان به عنوان اولویت اول انتخاب شدند که با توجه به شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی در این استان‌ها، در اولویت اجرایی طرح‌ها قرار خواهند گرفت.

ارسال نظرات