خبرهای داغ:
معاون استاندار فارس از ارائه تسهیلات بانکی به طرح های مشارکتی بنیاد برکت خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۱۳۴۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
علیرضا صحرائیان در جلسه توجیهی آموزشی منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی روستاهای تابعه شهرستان جهرم تلاش دهیاران در زمینه توجه به روستاها و رفع مشکلات آنها را قابل ستایش و تقدیر دانست و اظهار داشت: دهیاران به عنوان مدیران ارشد دولت در خط مقدم خدمات رسانی به مردم در مناطق روستایی هستند که باید با انتخاب دهیاران قوی در راستای خدمت به روستائیان و در مسیر خدمت رسانی قدم برداشته شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها تأکید و تصریح کرد: شوراها با وحدت و همدلی، اختلاف نظرات را کنار گذاشته و با تقویت طرح‌های اشتغال‌زایی بر اساس اقلیم جغرافیایی هر روستا به‌منظور جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار اقدام کرده و فرمانداری ویژه نیز در جهت اقتصاد مقاومتی از طرح‌های اشتغال‌زایی حمایت و تلاش می‌کند نه‌تنها از مهاجرت روستائیان جلوگیری، بلکه موجب بازگشت مهاجرین به روستاهای خود شود.

صحرائیان با اعلام اینکه بودجه و امکانات دولت محدود است، بیان داشت: روستائیان همانند شهرنشین‌ها، نیازمند توزیع عادلانه خدمات هستند و باوجود همه مشکلات و کمبود اعتبارات، دولت به توسعه مناطق روستایی توجه جدی دارد.

وی با بیان اینکه روستاها از ظرفیت تولید و ایجاد شغل برخوردار هستند، عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی و شناسایی این ظرفیت‌ها در راستای درآمدزایی تلاش و از ظرفیت و پتانسیل خیرین در اجرا و پیشرفت پروژه‌های عمرانی استفاده شود.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم خاطرنشان کرد: با حمایت‌های دولت و رویکردهای حمایتی مسئولان، بسترهای لازم برای مشارکت روستاییان در روند توسعه و آبادانی روستاها آغاز شده است.

وی در خصوص ارائه تسهیلات طرح‌های مشارکتی بنیاد برکت در جهرم نیز اظهار داشت: با توجه به قول مساعد مسئولان بنیاد برکت، مقرر شد در ماه جاری کارشناسان بنیاد برکت با عزیمت به جهرم طرح‌های مشارکتی را بررسی کرده و این امر مستلزم آن است که این طرح‌ها از طریق معاونت برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه جهرم جمع‌بندی و در اختیار کارشناسان مربوطه قرار بگیرد که درنهایت طرح‌های پذیرفته به بانک‌های کارآفرینی امید و سینا و یا بنیاد برکت به‌منظور اعطای تسهیلات ارجاع داده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها