مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور؛
مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع دانشجویان بسیجی هشتمین دوره ی طرح ولایت استانی گفت:فرهنگ تعاریف غربی و شرقی بسیاری دارد،اما در کلیت می توان گفت مجموعه ای از عقاید و باور ها و آداب ورسوم است.فرهنگ بزرگتر از دین است،هرجا دین وجود دارد دارد،فرهنگ هم وجود دارد،اما هرجا فرهنگ وجود دارد لزوما دین وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۹۱۳۳۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
به  گزارش خبرگزاری بسیج دانشجویی از هرمزگان؛آقای وجدانی نیا مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع دانشجویان بسیجی هشتمین دوره ی طرح ولایت استانی گفت:فرهنگ تعاریف غربی و شرقی بسیاری دارد،اما در کلیت می توان گفت مجموعه ای از عقاید و باور ها و آداب ورسوم است.فرهنگ بزرگتر از دین است،هرجا دین وجود دارد دارد،فرهنگ هم وجود دارد،اما هرجا فرهنگ وجود دارد لزوما دین وجود ندارد.
وی در ادامه افزود:
فرهنگ از دو بخش اصلی 1:درونیات که شامل علائق،سلایق،باور واندیشه است
2:برون داد نیز شامل رفتار می باشد.

درادامه نیز با اشاره به اینکه فرهنگ دارای لایه بندی است،مرکزی ترین بخش آن را عقیده دانست،زیرا عقیده باور را می سازد و باور نیز رفتار را می سازد.

همچنین بااشاره به جمله ی شهید آوینی مبنی بر اینکه غربی ها می گویند ،سینما را برای سرگرمی ساختیم اما، تاریخ ثابت کرده بدنبال سرگرمی نبودند بلکه به دنبال انتقال پیام های مورد نظر خود بودند.
 به دانشجویان تاکید کردند در جنگ نرم قرار داریم اما ابزار آن تفنگ و .... نیست،اینکه متوجه شویم تغییر فرهنگ توسط غرب شویم وبا روشهای صحیح با آن مقابله کنیم،یعنی جنگ نرم را شناختیم.
 مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور درپایان افزود: حوزه ی فرهنگ حوزه ی بسیار گسترده ای است ، اگر بسیج دانشجویی میخواهد موفق شود باید به سمت مردم برود،وهنر وکارکردهای آن را بشناسد
ارسال نظرات