امام جمعه موقت گناوه

دختران امروز باید گوهر نفیس وجودشان را با حجاب محافظت کنند/ بانوان مسلمان به دنبال رضایت امام زمانشان باشند

بوشهرـ امام جمعه موقت گناوه گفت: توجه به عفاف و حیاء و پاکدامنی که او در نهایت پاکدامنی بود و به گونه ای که امام رضا علیه السلام از این بانوی بزرگوار به عنوان " معصومه " یاد می کند؛ دختر امروز ما باید بیاموزد که گوهر نفیس وجودش را به خوبی محافظت نماید.
کد خبر: ۸۸۹۱۱۸۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ حجت الاسلام مصطفی آشناگر امام جمعه موقت گناوه ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت، گفت: اگر کسی کمی به تاریخ توجهی کند و جایگاه دختران و زنان را در تاریخ بشر مورد کاوش قرار دهد و منصفانه قضاوت کند، به این نتیجه می رسد که هیچ مکتبی مانند مکتب پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام به ارزش و جایگاه حقیقی دختران و زنان توجه نکرده اند.

وی اظهار کرد: در زمانه ای که دختر دار شدن، ننگ بی پایان تلقی می شد و حتی حاضر می شدند دختران زیبا روی خود را زنده در خاک دفن کنند، پیامبر اکرم از آنان دفاع  می کرد و  در مورد آنها به مردم روزگار جاهلیت می فرمود: "دختران چه خوبند، مهربان و نرمخو، مددكار و آماده به كار، انيس انسان، بابركت، و علاقه مند به پاكيزگى." و بهشت را در مقابل سرپرستی سه دختر قرار داد و فرمود: "هر كس سه دختر يا سه خواهر را سرپرستى كند بهشت بر او واجب است.

امام جمعه موقت گناوه افزود: با افتخار امام صادق علیه السلام، پیامبر را " ابا بنات " یعنی پدر دختران می نامد؛  امیر مؤمنان  که تربیت یافته مکتب رسول خداست هم دختران و زنان را به مانند ریحانه، گل زیبا و خوش عطر و بو معرفی می کند.


 آشناگر عنوان کرد: از زنان نمونه در این مکتب، که مورد توجه امام معصوم و اولیاء الهی بوده است، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است که در نهایت عفت و پاکی قرار دارد؛ دختران امروز جامعه ما می توانند با مطالعه زندگی این بانوی بزرگ، ایشان را الگوی خوبی برای خود قرار دهند.


وی با اشاره به ایمکه ویژگی های ممتاز این بانوی کرامت،  توجه به علم و دانش و معارف الهی است، مطرح کرد: توجه به علم و دانش و معارف الهی به گونه ای که طبق نقل تاریخ، ایشان پاسخگوی سؤالات جمعی از شیعیان بوده است و از ایشان به عنوان یکی از راویان حدیث نام می برند؛ دختر امروز ما باید در نهایت آگاهی و معرفت نسبت به دین و مذهبش باشد.


امام جمعه موقت گناوه با بیان اینکه  توجه به عبادت و راز و نیاز بخ خدای متعال را یکی دیگر از ویژگی های حضرت معصومه بود، ابراز کرد:  توجه به عبادت و راز و نیاز با خدای متعال که رمز سعادت دنیا و آخرت است، حضرت معصومه در مدت 17 روزی که در قم بودند به عبادت مشغول بودند و محل عبادت ایشان اکنون به عنوان " بیت النور " در قم، مورد زیارت دوستانش است،؛ دختر امروز ما باید اهل نماز و سجده و دعا و بندگی به پیشگاه خدای مهربان باشد.


 آشناگر ضمن اشاره به عفاف و حیا و پاکدامنی حضرت معصومه، بیان کرد: توجه به عفاف و حیاء و پاکدامنی که او در نهایت پاکدامنی بود و به گونه ای که امام رضا علیه السلام از این بانوی بزرگوار به عنوان " معصومه " یاد می کند؛ دختر امروز ما باید بیاموزد که گوهر نفیس وجودش را به خوبی محافظت نماید.

وی عنوان کرد:  مهربانی و توجه به مشکلات دیگران که در این باره، حضرت معصومه را به عنوان " کریمه اهل بیت " می شناسیم و امروزه هم شاهد مهربانی ها و کرامت های او هستیم؛ دختر امروز ما باید در محیط خانواده و معاشرت با دیگران، اهل مهر و محبت و دلسوزی نسبت به آنها باشد.

امام جمعه موقت گناوه اظهار کرد:  توجه به امام عصر و حجت خدا، که در تاریخ خوانده ایم این بانوی کرامت، با همه مشقت ها و سختی هایی که بود به دنبال امام زمان خودش، امام رضا علیه السلام حرکت می کند و حتی جان عزیزش را هم نه برای دیدار برادر بلکه برای دیدار امام زمانش فدا می کند؛ دختر امروز سرزمینم باید به دنبال امام زمانش باشد و تمام توانش را به کار بندد تا موجب رضایت حضرتش قرار گیرد./انتهای پیام


ارسال نظرات