عضو کارگروه سازندگی و مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: امسال 2 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه رخ تربت حیدریه زیر کشت سیب زمینی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۹۱۱۳۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
محمد کریمی فرزقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: جلگه رخ این شهرستان سالانه با تولید ۷۰ هزار تن سیب زمینی بعنوان قطب تولید این محصول در شرق کشور و استان خراسان رضوی به شمار می رود.
 
وی افزود: بخش جلگه رخ تربت حیدریه با داشتن منابع آب و خاک مناسب یکی از حاصل خیز ترین مناطق خراسان رضوی است که بیشتر زمین های آن زیر کشت سیب زمینی قرار گرفته و ۸۶ درصد مردم آن به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.
 
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه تصریح کرد: تربت حیدریه با سطح زیرکشت ۲۲۰۰ هکتار سیب زمینی و میانگین تولید ۳۲تن در هکتار و تولید انواع مختلف سیب زمینی خوراکی و صنعتی در این شهرستان بخش قابل توجهی از کارخانجات خوراک چیپس مشهد را نیز تامین می کند.
 
کریمی بیان داشت: این محصول در حوزه صنعتی و در تولید چیپس کاربرد دارد که نوع آن فونتانه و اگریا است که علاوه بر مصارف تازه خوری و چیپس، از آن در دیگر صنایع غذایی استفاده می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: منطقه رخ تربت حیدریه بذر سیب زمینی ۸ استان کشور را تامین می کند که در شرایط متناسب آب و هوایی مشابه با این منطقه کشت می شود.
 
کشت سیب زمین در تربت حیدریه از نیمه فروردین ماه تا اواخر تیرماه در نقاط مختلف شهرستان صورت می گیرد که طی سالهای گذشته این شهرستان بعنوان تولید کننده برتر استان با تولید ۷۵ تن در هکتار معرفی شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها