بمناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه مراسمی در پایگاه کوثرالنبی حوزه زینبیه ناحیه مرکزی با سخنرانی حجت السلام قطبی از قم و مداحی مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۱۱۱۱
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، بمناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه مراسمی در پایگاه کوثرالنبی حوزه زینبیه ناحیه مرکزی با همکاری پایگاه والفجر برادران و جوانان محل با سخنرانی حجت السلام قطبی از قم و مداحی مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام قطبی ضمن تسلیت شهادت آن امام بزرگوار تاکید بسیاری بر علم آن امام داشته و گفت:"امام صادق (ع) در سالهای آخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان با استفاده از درگیری بنی امیه و بنی عباس توانستند نهضت علمی و مذهبی خود را گسترش داده و عملا مدینه را حوزه درسی خود قرار دهند که درآن هزاران پژوهنده مشتاق در رشته های گوناگون از محضرایشان بهره می گرفتند.

حجت السلام قطبی ادامه داد : بسیاری از دانشمندان آن زمان شاگردان امام صادق(ع) بودند از جمله جابرابن حیان,ابو حمزه ثمالی , بهلول و هشام ابن حکم که از متکلمین شعیهو از اصحاب امام صادق(ع) بود جایگاه او در نزد امام تا حدی بود که امام در مورد او میفرماید "هشام بن حکم مراقب و نگهبان حق ما و موید صادق ما و نابود کننده نظرهای باطل دشمنان ماست کسی که از او پیروی کند از ما پیروی کرده و کسی که دشمن او باشد دشمن ماست" .

و همچنین در پایگاه فاطمیه این حوزه نیز مراسمی برگزار شد.


ارسال نظرات