خبرهای داغ:
اسداله عظیمی در ماده پرتاب وزنه رقابت های جهانی دو و میدانی معلولان، نشان برنز را بر گردن آویخت.
کد خبر: ۸۸۹۱۱۰۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در هشتمین روز از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی معلولان جهان که در استادیوم المپیک شهر لندن برگزار می‌شود، اسدالله عظیمی و علیرضا مختاری از کشورمان در پرتاب وزنه کلاس F53 با هفت ورزشکار دیگر از کشورهای لهستان، جاماییکا، جمهوری چک، ژاپن، مکزیک، کرواسی و آمریکا رقابت کردند.

مختاری در این رقابت به ترتیب رکوردهای ۷٫۶۵ متر، ۷٫۹۸ متر، ۸٫۱۶ متر، ۷٫۳۷ متر، ۷٫۹۰ متر و ۸٫۳۵ متر را ثبت کرد و بهترین رکوردش که در پرتاب ششم رقم خورد، به مقام قهرمانی دست یافت.

همچنین عظیمی، ورزشکار و جانباز ۵۷ ساله میانه ای که در المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال برنز رسیده بود، به ترتیب رکوردهای ۷٫۷۰ متر، ۶٫۹۴ متر، ۷٫۵۸ متر، ۷٫۸۹ متر، ۷٫۶۵ متر و ۷٫۹۶ متر را به ثبت رساند و با بهترین رکوردش که در پرتاب آخر بدست آمد، برای بار مجدد به کسب مدال برنز بسنده کرد.

کاروان کشورمان که پیش از این یک طلا، هفت نقره و چهار برنز کسب کرده بود، با طلا و برنزی که توسط مختاری و عظیمی کسب شد، تعداد مدال‌هایش به عدد ۱۴ رسید.

رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی معلولان جهان در انگلیس با حضور بیش از هزار ورزشکار از ۱۰۰ کشور دنیا، از ۲۳ تیر در جریان است و کاروان ایران نیز با ۲۰ ورزشکار در این مسابقات حضور دارد.

ارسال نظرات