رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:
جذب گردشگر سبب برطرف شدن مشکلات اشتغال و کاهش بیکاری در استان می‌شود و باید تعداد گردشگران در استان افزایش یابد.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۹۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از افزایش نرخ مشارکت اقتصادی خبر داد و گفت: سهم اشتغال بخش کشاورزی در استان زنجان ۳۴ درصد است.

شهرام طهماسبی افزود: نرخ بیکاری استان زنجان در سال 95 کمتر از سطح کشور بوده است. نرخ مشارکت اقتصادی در مجموع افزایش یافته و این در حالی است که نرخ مشارکت زنان در استان بیشتر از سطح کشور بوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت کشاورزی استان نسبت به کشور بالا است، اظهار داشت: در سال 95 سهم اشتغال کشور در حوزه کشاورزی 18 درصد است و این در حالی است که در استان زنجان این رقم 34 درصد میباشد.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تصریح کرد: میزان اشتغالی که استان زنجان در حوزه صنعت ایجاد کرده تقریبا با کشور برابر است که سهم اشتغال حوزه صنعت در استان 31 درصد و در سطح کشور 32 درصد است.

طهماسبی با بیان اینکه متاسفانه استان زنجان در موضوع اشتغال در حوزه خدمات ضعیف بوده است، گفت: استان زنجان فقط توانسته 35 درصد در این حوزه اشتغالزایی کند در حالی که میانیگن کشوری 50 درصد است.

وی با اشاره به وظایف فرمانداران گفت: فرمانداران شهرستان‌ها ایجاد اشتغال در حوزه خدمات را جدی بگیرند در حالی که حوزه خدمات از لحاظ ارزش‌افزایی نسبت به حوزه صنعت و کشاورزی بالا است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به لزوم افزایش گردشگر در استان، تاکید کرد: جذب گردشگر سبب برطرف شدن مشکلات اشتغال و کاهش بیکاری در استان می‌شود و باید تعداد گردشگران در استان افزایش یابد.

ارسال نظرات