بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد در حمایت از حرکت انقلابی بانوان یزدی:
در بخشی از این بیانیه آمده است: بلاي خانمان‌سوز اباحيگري، روزمرگی، عمل زدگي و انفعال كه به جان‌بخش فراوانی از مسئولين اجرايي افتاده است تحقق آرمانه‌ای اخلاقي انقلاب اسلامي را تهديد می‌کند.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۵۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، در پی تجمع مردمی روز گذشته در حمایت از حجاب و عفاف توسط جمعی از بانوان محجبه و مؤمنه یزدی در مقابل فرمانداری، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بیانیه‌ای در راستای حمایت از این حرکت انقلابی و ضرورت اقدام سریع مسئولین دولتی در حل معضلات فرهنگی و اجتماعی دارالعباده یزد صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یَصْنَعُونَ؛
به مؤمنان بگو چشمه‌ای خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند و عفاف خود را حفظ كنند این براى آنان پاکیزه‌تر است خداوند ازآنچه انجام می‌دهید آگاه است!
نور/30
مقام معظم رهبري امام خامنه‌ای (مدظله):
«از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاک‌دامنی زنان نقش تعیین‌کننده‌ای در سالم‌سازی جامعه اسلامی دارد و حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او برمی‌گردد. در نقطه مقابل یکی از راه‌های اساسی دشمن جهت ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، ترویج و حمایت از بی‌بندوباری و مقابله باحجاب و عفاف است.»
مستکبران هرچند آموزه‌های الهی را باور ندارند، اما به تجربه دریافته‌اند که اگر در جامعه‌ای حیا از میان برود ایمان هم از بین می‌رود و عزت و کرامت آن جامعه پایمال می‌شود و آن جامعه به جمعی حقیر و ذلت پذیر مبدل خواهد شد که به‌راحتی می‌توانند سلطه خود را بر آن تحمیل نمایند. همان بلایی که بر سر مردم جوامع غربی آورده‌اند و آن‌ها را همانند بردگانی تابع خود کرده‌اند.
امروز که دشمنان همیشگی ورشکسته جرأت تهاجم نظامی ندارند و دیگر قدرت ندارند توپ‌های جنگی‌شان را برای حذف جمهوری اسلامی ایران به‌کارگیرند، توپخانه‌های رسانه‌ای‌شان را برای ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی به میدان آورده‌اند و انبوه شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی را برای در هم شکستن اراده ملت ما بکار گرفته‌اند.
آزادي به تعریف غربي آن است كه موجب تباهي جوانان و دختران و پسران می‌شود ازنظر اسلام و عقل محكوم است. تبليغات و مقالات و سخنرانی‌ها و كتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومي و مصالح كشور حرام است و بر همه ما مسلمانان جلوگيري از آن‌ها واجب است، لازم است از آزادی‌های مخرب جلوگيري شود و با آنچه در نظر شرع حرام و برخلاف مسير ملت، كشور، اسلام و مخالف باحیثیت جمهوري اسلامي است به‌طور قاطع باید برخورد شود.
حدود بيست سال از شروع طرح مباحث تهاجم فرهنگي از طرف مقام معظم رهبري می‌گذرد و اين مسئله تاکنون در مقاطع مختلف با بیان‌های مختلف نظير شبيخون فرهنگي، قتل‌عام فرهنگي، جنگ نرم و... مورداشاره و تأکید ایشان قرارگرفته است.
بلاي خانمان‌سوز اباحيگري، روزمرگی، عمل زدگي و انفعال كه به جان‌بخش فراوانی از مسئولين اجرايي افتاده است تحقق آرمانه‌ای اخلاقي انقلاب اسلامي را تهديد می‌کند. متأسفانه اين خلأ و بی‌تفاوتی در طي اين سال‌ها و در دولت‌های مختلف با شدت و ضعف ادامه داشته و باکمال تأسف بايستي اقرار كرد كه در دولت فعلي نيز نه‌تنها اين مسئله ناديده انگاشته شده است بلکه شاهد میدان دادن به جریانات و تفکرات انحرافی هستیم که گاه پرده رسوایی دریده می‌شود و خیانت‌ها آشکار که حاشیه‌سازی‌های حساب‌شده اصل ماجراها را به عمق تاریک سرپوشی می‌کشاند.

در ادامه چند راهکار و تذکر را یادآور می‌شویم:
۱- رسانه ملي موظف به ترويج فرهنگ عفاف در جامعه و اصلاح نابساماني‌ها درزمینهٔ حجاب است. از صداوسیما انتظار مي‌رود در برنامه‌ها و توليدات خود تجديدنظر كند. فرهنگ‌سازی به عهده رسانه ملي است و نقش آن در نهادينه‌سازي فرهنگ عفاف و حجاب بر هیچ‌کس پوشيده نيست.

۲- از دولت جدید انتظار می‌رود نسبت به معرفی وزرای جدید ازجمله جایگاه حساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در رأی اعتماد دادن به وزرا پیشنهادی آگاهانه و سنجیده دقت ورزند تا کسی که شایستگی دفاع از فرهنگ اصیل ایرانی و اعتقادات دینی این نظام را دارد مسئولیت خطیر را بر عهده گیرد

۳- همچنین از مجلس شورای اسلامی طرح راهکارها و قوانین کارآمد و کارشناسی شده در کمیسیون‌های مربوطه ازجمله فرصت دادن به جوانان انقلابی و متدین جهت ارائه راهکارها و ایده‌های ارزشمند خودجوش فرهنگی خود بابت مشورت در امر قانون‌گذاری و تصویب قوانین درست و نظام‌مند برای این امر مهم انتظار می‌رود.

۴- آنچه بيش از همه از دولتمردان انتظار مي‌رود جلوگيري از ورود توليدات مروج فرهنگ ضد عفاف است. وزارت اقتصاد و بازرگاني موظف به تدوين برنامه ممنوعيت ورود، توليد و عرضه محصولات مغاير بافرهنگ اسلامي و عفت عمومي است.

۵- نيروي انتظامي به برخورد قانوني، منطقي و محترمانه با قانون‌شکنان همچنان که تاکنون این‌چنین بوده اهتمام ورزد. این‌یکی از وظايف محوله به ناجا است كه حدود و ضوابط قانوني عفاف و ملاك‌هاي بدحجابي در جامعه را اعلام كند و با متخلفان از اين حدود برخورد كند.

حضور فعال امت حزب‌الله و هميشه درصحنه بخصوص خواهران انقلابی درصحنه مبارزه قانوني با مظاهر فساد علاوه بر آنكه قطعاً تعیین‌کننده‌ترین عامل و ضامن اجراي قوانين بر زمین‌مانده شرعي است رسواگر شعارهاي منحرفين و آلودگان غربي نیز خواهد بود.
در پایان ما جوانان شورای تبیین مواضع استان یزد ضمن حمایت از حرکت خودجوش و انقلابی بانوان مؤمنه و محجبه استان با آن‌ها ندای دفاع از اعتقادات و دستورات دین مبین اسلام، آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) و شهدا سر خواهیم داد.
و حیدر وار با خون خود از حیای فاطمی دفاع خواهیم نمود.
والسلام علی من تبع الهدی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دارالعباده یزد
ارسال نظرات