عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با «بسیج»:

کابینه اقتصادی دولت دوازدهم باید راهبرد حمایت از تولید ملی را در نظر بگیرد

علیرضا معینی با بیان اینکه کابینه اقتصادی دولت دوازدهم باید راهبرد حمایت از تولید ملی را در نظر بگیرد افزود: تیم اقتصادی در دولت دوازدهم باید اعتقاد جدی به اقتصاد تولید محور داشته باشند
کد خبر: ۸۸۹۰۹۷۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹
کابینه اقتصادی دولت دوازدهم باید راهبرد حمایت از تولید ملی را در نظر بگیرد
علیرضا معینی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در بحث اقتصادی کنونی کشورمان چالش‌های فراوانی وجوددارد؛ متاسفانه مدل های اقتصادی که وزرای اقتصادی یا اقتصاددانان تجویز کرده نتوانسته جوابگوی وضعیت کنونی کشورمان باشد.

وی با بیان اینکه کابینه اقتصادی دولت دوازدهم باید راهبرد حمایت از تولید ملی را در نظر بگیرد افزود: تیم اقتصادی در دولت دوازدهم باید اعتقاد جدی به اقتصاد تولید محور داشته باشند و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی باید بتوانند با چشم پوشی از درآمدهای حاصل از نفت و گاز اقتصادی خودکفا را برای کشورمان را فراهم آورند.

وی در ادامه بیان داشت:  دولت دوازدهم از وزرایی در کابینه استفاده کند که به اقتصاد مقاومتی به تمام  معنا معتقد باشند این در حالی است که باوری عمیق در ابعاد علمی و عملی به اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

معینی خاطر نشان کرد: کابینه اقتصادی دولت دوازدهم باید اهداف اقتصادی کشورمان را بداند و برنامه های مورد نیاز خود را برای رسیدن به اهداف را بتواند ترسیم کند  و بتواند شعارهای ارائه شده را در عمل پیاده کند. این در حالی است که متاسفانه در بسیاری از موارد اقتصاد مقاومتی را تنها شعار می‌دهند.

این اقتصاددان در ادامه افزود: برخی از مسوولان تولید و حمایت از تولید داخلی را تنها  در حد حرف باقی گذاشته‌اند این در حالی است که کابینه اقتصادی در دولت دوازدهم باید از نقش‌های حمایتی  و تقویت کنندگی برخوردار باشد؛ آنچه در شرایط کنونی اقتصاد کشورمان دیده می‌شود این است که واردات به شکل آزاد و بدون هیچ نظارتی شکل می‌گیرد.

معینی در خاتمه افزود: کابینه اقتصادی در دولت دوازدهم باید بدون هرگونه نگاه جناحی باشد از اینرو افراد یا تیمی را در نظر بگیرند که اقتصاد مقاومتی را مهم بدانند و  اقتصادی که مورد تایید رهبری معظم است  را اجرایی کنند، اقتصاد کشورمان نیاز دارد تا افرادی برای تیم اقتصادی انتخاب شوند که می توانند اقتصاد مقاومتی به شیوه خوبی پیاده سازی کنند از اینرو مهم نیست تیم  اقتصادی به کدام جناح تعلق داشته باشد لذا جناحی برخورد نشود ممکن است جواب و نتیجه ای هم در برنداشته باشد این در حالی است که  اقتصاد هم چیزی نیست که صرفا روی مسائل جناحی شکل بگیرد باید راه حل علمی و  روی اعتقادات قوی باشد هردوی اینها مهم است تا بتوانیم اقتصاد قوی داشته باشیم .

ارسال نظرات