کلاه گشاد فرانسویها بر سر خودروسازان داخلی
در شرایطی که فشار برای داخلیسازی خودروهای جدید خارجی همچنان ادامه دارد، بهنظر میرسد هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم قطعهسازان بهعنوان حامیان جدی ساخت داخل، بهنوعی در این ماجرا دچار تناقض شدهاند.
به گزارش خبرگزاری
بسیج،
در شرایطی که فشار برای داخلیسازی خودروهای جدید خارجی همچنان ادامه
دارد، بهنظر میرسد هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم قطعهسازان بهعنوان
حامیان جدی ساخت داخل، بهنوعی در این ماجرا دچار تناقض شدهاند. این
تناقض از آنجا ناشی میشود که وزارت صنعت و قطعهسازان بهتر از هر کسی
میدانند داخلیسازی خودروها تنها در تیراژ بالا (بیش از 150 هزار دستگاه
در سال) کاملا توجیه اقتصادی پیدا میکند، با این حال همچنان بهدنبال ساخت
داخل کردن محصولات جدید خارجی هستند.
هرچند وزارت صنعت و قطعهسازان کماکان از داخلیسازی خودروهای جدید خارجی میگویند، با این حال بسیار بعید است که آنها نسبت به داخلسازی خودروهای کم تیراژ که صرفه اقتصادی چندانی در درازمدت نیز ندارد، اطلاع نداشته باشند. با این حساب، داخلیسازی خودروهای جدید خارجی زمانی کاملا توجیه پیدا خواهد کرد که تیراژی اقتصادی برای آنها در نظر گرفته شده و از طرفی، قصد بر تداوم تولید آنها در مدلهای فیس لیفت و همچنین تغییر نسل نیز باشد. در غیر این صورت، دیر یا زود، وزارت صنعت و قطعهسازان داخلی نیز کاملا به این نتیجه خواهند رسید که داخلیسازی خودروهای جدید خارجی با تیراژ اندک، توجیه اقتصادی ندارند.
منبع: نسیم آنلاین
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آخرین اخبار