گزارش کاهش ذخایر نفت آمریکا در روز پنج‌شنبه، قیمت نفت اوپک را به 47.48 دلار در هر بشکه افزایش داد.
کد خبر: ۸۸۹۰۸۸۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، پنج‌شنبه گذشته 29 تیر 1396 با 63 سنت افزایش نسبت به قیمت روز پیش از آن 47.48 دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز چهار شنبه گذشته (28 تیر) بشکه‌ای 46.85 دلار فروخته شده بود.

کمترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال 2017، اول تیر ماه رقم خورده و به 42.58 دلار در هر بشکه رسیده بود.

انتشار گزارشی مبنی بر کاهش شدید ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا روز پنج‌شنبه سبب افزایش قیمت نفت در جهان شد به طوریکه که قیمت نفت برنت پس از یک ماه و نیم به بالای 50 دلار رسید.

اما این سرخوشی بازار چندان ادامه نیافت و به علت انتشار گزارشی دیگر که از افزایش تولید نفت اوپک در ماه جولای خبر می‌داد، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در روز جمعه حدود 2.5 درصد کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت روز جمعه  48.02 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا 45.77 دلار در هر بشکه معامله شدند.

به این ترتیب سایه فزونی و مازاد عرضه همچنان بر سر بازار وجود دارد و مانع از افزایش قیمت‌ها می‌شود و نفت اوپک نیز قطعا در روز جمعه کاهش قیمت را ثبت کرده است. قیمت نفت اوپک در روز جمعه به علت تعطیلات روز شنبه و یک‌شنبه کشورهای اروپایی هنوز بر روی سایت این سازمان بروزرسانی نشده است.

موسسه پترو – لجستیک که عرضه نفت اوپک را پیگیری و پیش‌بینی می ‌کند، اعلام کرد تولید اوپک به بالای 33میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بنا بر اعلام این موسسه، افزایش تولید عربستان، امارات و نیجریه سبب افزایش تولید نفت اوپک خواهد شد.

متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به 21 جولای 2017  یعنی 29 تیر ماه برابر با 46.90 دلار در هر بشکه بوده است.

متوسط قیمت نفت در ابتدای سال 2017 تاکنون برابر با 49.83 دلار بوده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.

ارسال نظرات