خبرهای داغ:
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

بهره مندی 11 میلیون حاشیه‌نشین از بیمه همگانی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: 11 میلیون نفر از جمعیت حاشیه‌نشین کشور از بیمه همگانی بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۹۰۷۸۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، انوشیروان محسنی‌بندپی ظهر امروز در نشست شورای اداری ظهر امروز که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه بیش از 20 بار نام سازمان بهزیستی در انجام وظایف قانونی و تکالیف و مطالبه‌گری که در اختیار این سازمان قرار داده شده، عنوان شده است.

وی افزود: در زمان فعالیت وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شاهد افزایش حقوق نسبت به تورم در سازمان بهزیستی بوده‌ایم و بهره‌مندی 11 میلیون جمعیت حاشیه‌نشینی از بیمه همگانی سلامت و پرداخت بیش از 78 درصد هزینه‌های سلامت توسط دو نهاد بیمه‌ای (سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت) صورت گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه 390 نیروی انسانی متخصص در حوزه بهزیستی استان قزوین فعالیت می‌کنند،گفت: این سازمان  تنها دستگاه اجرایی  محسوب می‌شود که نسبت به اجرایی کردن برنامه ششم توسعه پیشگام است.

محسنی‌بندپی ادامه داد: طبق ماده 80 قانون اساسی مقرر شده  تا در سال جاری، نسبت به استقرار 150 اورژانس اجتماعی در شهرهای بیش از 50 هزار نفر جمعیت اقدام کنیم که بخشی از این اقدام امروز در استان قزوین و بهره مندی پنج شهرستان اورژانس اجتماعی تحقق می‌یابد.

وی تصریح کرد: آزمایشات ژنتیک و پیشگیری از معلول‌زایی از نمونه برنامه‌های پیش‌بینی شده است چراکه سالانه 25 هزار کودک در بدو تولد به صورت معلول متولد می‌شوند و انتظار می‌رود اجباری کردن طرح غربالگری ژنتیک ازدواج را اجرا کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: با توجه به اینکه برای ساخت ساختمان اداره‌کل بهزیستی استان قزوین، سازمان بهزیستی هیچ‌گونه تملکی ندارد، اما برای این پروژه سال گذشته 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و 500 میلیون تومان هم برای سال جاری تعهد کرده‌ایم.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: 250 میلیارد تومان از مجموع 500 میلیون تومان برای کمک به ساخت ساختمان اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در سال جاری، تا 15 مرداد ماه پرداخت و مابقی آن از شهریور ماه سال جاری به بعد پرداخت می‌شود.

وی گفت: با استقرار اورژانس اجتماعی جدید در استان قزوین، 32 نفر نیروی کارشناس روان شناسی، علوم اجتماعی و مددکاری در این استان مشغول به کار می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی اضافه کرد:‌ هر فردی که یک معلول در خانواده و تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد باشد بعد از اینکه بر  اساس نظر مشاوره ژنتیک، تشخیص انجام آزمایشات ژنتیکی به آن معلول تعلق بگیرد، هزینه‌های مربوطه توسط سازمان بهزیستی تأمین می‌شود.

محسنی‌بندپی در پایان از کاشت حلزون برای کودکان زیر سه سال در استان قزوین خبر داد.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها