حجت الاسلام کریمی در جلسه امر به معروف ونهی از منکر ناحیه ثارالله یزد:
حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: یکی از مراتب" امر به معروف ونهی از منکر"مرتبه قلبی است یعنی مکلف است انسان رضایت قلبی خود را نسبت به معروف و تنفر و انزجار درونی خود را نسبت به منکر آشکار سازد.
کد خبر: ۸۸۹۰۵۰۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، "حجت الاسلام کریمی" مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه ثارالله یزد در جلسه کلاس درس نور مبین امروز با تبریک پیشاپیش دهه کرامت و آغاز دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه (س) تامیلاد حضرت امام رضا (ع) و استفاده از فرصت این ایام ذی القعده وذی الحجه به ادامه هفتمین درس از ایات امربه معروف ونهی از منکر پرداخت.

کریمی با اشاره به آیه67سوره مبارکه توبه گفت : درقرآن کریم به طورمستقیم وغیرمستقیم 300آیه درمورد نفاق واوصاف منافق بیان شده است.

وی در این باره گفت: یکی از مراتب امر به معروف ونهی از منکرمرتبه قلبی است یعنی مکلف است انسان رضایت قلبی خود رانسبت به معروف وتنفر و انزجار درونی خود را نسبت به منکر آشکار سازد.

کریمی در ادامه بحث خود به سه خصوصیت اجتماعی واخلاقی وسیاسی منافقین پرداخت وگفت: منافق در پوشش ایمان ترویج فساد می کند،خدعه و نیرنگ میزند،قیافه حق بجانب می گیرد ، باورها ی دینی مردم را بواسطه شبهه افکنی تضعیف می کند و امیرالمومنین در این خصوص می فرماید: منافق همینکه حرف می زند ایجاد تردید و شبهه می کند"یقولون فیشبهون"

وی طبق ایات 14بقره،79توبه،27 ودو111شعرا گفت "منافق مومنین راتحقیرمی کند"

کریمی در پایان خصوصیات اخلاقی" منافق "عدم اعتماد به نفس، ترس و بخل ، لجاجت، خود بزرگ بینی وتوجیه گناه برشمرده و این خصوصیت را از خطر ناکترین نوع نفاق عنوان کرد.

ارسال نظرات