معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: در سه ماهه نخست امسال مددجویان این نهاد حمایتی توانستند با بافت 439 مترمربع فرش درآمدی معادل سه میلیارد و 508 میلیون ریال کسب کنند.
کد خبر: ۸۸۹۰۴۷۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مجید مشهدی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به گزارش عملکرد تولیدات فرش مددجویان این نهاد را در سه ماه نخست امسال گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 439 مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی بافته و با فروش این تعداد فرش بیش از سه میلیارد و 508 میلیون ریال عاید خانواده‌های تحت حمایت شد.

وی با بیان اینکه خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار مددجویان از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد است، گفت: هنر فرش‌بافی بیانگر ارزش‌ها و هنر ایرانیان از گذشته است و می‌تواند به عنوان یک شغل مناسب در خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت موثر باشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: بهره‌مند ساختن قالی بافان از مزایای بیمه تامین اجتماعی، برگزاری دوره‌های به بافی فرش در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات، نظارت بر حسن اجرای بافت فرش دست بافت و بازاریابی برای فروش محصولات از جمله حمایت‌های کمیته امداد برای بافندگان فرش دست بافت است.

مشهدی با اشاره به اینکه کمیته امداد در جهت توانمندسازی مددجویان با ایجاد فرهنگ کار، تلاش و خودباوری و با اقدامی حمایت گونه زمینه عرضه محصولات تولیدی مددجویی را از طریق فروشگاه‌های عرضه محصولات خودکفایی فراهم کرده است، مطرح کرد: هم اکنون ۲۳ درصد تولیدات فرش استان توسط مددجویان تحت حمایت بافته می شود که بیشترآن توسط زنان سرپرست خانوار بافته شده است.

وی افزود : بهره مند ساختن قالی بافان از مزایای بیمه تامین اجتماعی ، بر گزاری دوره های به بافی فرش در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات ، نظارت بر حسن اجرای بافت فرش دست بافت و بازار یابی برای فروش محصولات از جمله حمایت هایی هستند که توسط کمیته امداد برای بافندگان فرش دست بافت انجام می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: استعدادسنجی، آموزش مهارت‌های شخصی زندگی، ایجاد طرح، نظارت فنی و پشتیبانی فکری در حین و بعد اجرای طرح و بازاریابی محصولات از اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات