خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نظام سلطه در برابر نظام مقدس اسلامی است و این‌ یک عرصه واقعی و عمیق است و تقابل فکری و عملی آن‌ها کاملاً در جریان است.
کد خبر: ۸۸۹۰۴۴۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، سردار غلامحسین غیب‌پرور ظهر امروز در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه‌های علمیه، مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و مسئولان بسیج طلاب و روحانیون کشور که در مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به چالش‌های پیش‌روی انقلاب اسلامی اظهار داشت: نفوذ فکری و فرهنگی یکی از اهدافی است که دشمن آن را دنبال می‌کند که ضرورت دارد در برابر آن هوشیار باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بابیان اینکه هر چه انقلاب به جلو می‌رود عرصه تقابل با نظام سلطه نیز تنگ‌تر می‌شود، گفت: نظام سلطه در برابر نظام مقدس اسلامی است و این‌ یک عرصه واقعی و عمیق است و تقابل فکری و عملی آن‌ها کاملاً در جریان است.

وی با اشاره به برخی عرصه‌هایی که به‌تازگی چراغ آن‌ها روشن‌شده است، تصریح کرد: فضای مجازی یکی از عرصه‌هایی است که یک دهه است که با آن مواجهه شده‌ایم اما سازکاروکارهای موردنیاز آن را به‌درستی نسنجیده‌ایم، همچنین مسئله اقتصاد دولتی یا خصوصی نیز عرصه‌هایی هستند که اخیراً سر باز کرده‌اند و باید به‌روز رسانی شوند.

غیب‌پرور با انتقاد از عدم وجود انسجام فکری در تداوم انقلاب تصریح کرد: باید ابزارهای لازم برای پیدا کردن راهکارها ایجاد کنیم و ریشه‌های مشکل را ابتدا پیدا کنیم و بعدازآن به دنبال حل مشکل و مسئله باشیم و ساختار بسیج را کاملاً اجرایی و عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: حفظ انقلاب به میزان مردمی‌بودن است و باید این پیوند حفظ شود و در عرصه اقتصاد نیز دولت باید کوچک شود و بخش خصوصی توسعه پیدا کند.

غیب پرور با اشاره به اهمیت مسائل اجتماعی تأکید کرد: جهت‌گیری‌های بسیج باید مردمی و اجتماعی باشد و حوزه‌های بسیج به فکر پیدا کردن مشکلات و گره‌های کور زندگی مردم باشند و آن‌ها را برطرف و از صرف هزینه‌ها در بخش سازمانی پرهیز کنند.

وی اهمیت تشخیص عرصه‌های نبرد با استکبار را مورد توجه قرار داد و افزود: استکبار جهانی  استحاله فکری و ذهنی نوجوانان و جوانان  را هدف گرفته است و بخش‌های مسئولیت دار در این عرصه‌ها وظیفه خود را به‌خوبی انجام نداده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: سازوکارهای بسیج در حال تغییر و تحول است و لازمه تشخیص و مبارزه با عرصه‌های جدید تهدید و چالش‌برانگیز تغییر برخی ساختارها و به‌روز رسانی کردن آن‌ها است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین جایگاه دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: همراهی روحانیت در حوزه مسائل تربیتی بسیار مؤثر و تأثیرگذار است و رزمایش‌های تحت عنوان نمایش اقتدار از این به بعد در بسیج چند سال در میان برگزار خواهد شد و جهت‌گیری‌های بسیج به سمت مردمی بودن بیشتر سوق پیدا خواهد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها