خبرهای داغ:
یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها در بحث موشکی به دنبال این بودند که از طریق مذاکره دستاوردهای ایران را محدود کنند، همچنین بحث حقوق بشر را در مسئله برجام مطرح کردند تا با این راهکار‌ها زمینه مناسبی برای ایجاد اختلاف و انحطاط در جامعه فراهم کنند.
کد خبر: ۸۸۹۰۴۱۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسن آصفری، کارشناس مسائل سیاست خارجی در خصوص ادعای یک سناتور آمریکایی مبنی بر اینکه در ایران باید به جای براندازی به دنبال برجام‌های دیگر باشیم، گفت: امروز جمهوری اسلامی در منطقه به عنوان یک کشور قدرتمند در ابعاد نظامی، قدرت نرم و ... شناخته شده و همین موضوع سبب می‌شود تا آمریکایی‌ها تلاش کنند نظام جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه کنند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش‌های زیادی را از زمان جنگ هشت ساله آغاز کرد و امروز هم در مسئله برجام به خوبی می‌داند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است، گفت:، اما مسئله‌ای که امروز سناتورهای آمریکایی به صراحت مطرح می‌کنند به معنی آن است که به دنبال مسدود کردن راه ملت ایران از مسیرهای دیگر هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیار مهم و حائز اهمیت است که بدانیم در برجام به دنبال چه بودیم و چه چیز را از دست داده ایم امروز با گذشت دو سال از برجام حتی مذاکره کنندگان نیز می‌دانند چیزی برای ایران از برجام درنیامده است و آمریکایی‌ها سیاست‌های جاه طلبانه خود را از طریق گفتگو پیاده کردند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه یکی از دلایل عمده بیان این بحث‌ها یعنی انعقاد برجام‌های دو و سه به دلیل آن است که آمریکا به امید برخی عناصر داخلی است، گفت: از آنجا که آن‌ها به دنبال ایجاد دو قطبی در کشور هستند تا با این روش به اهداف خود دست یابند در برجام نیز چنین موقعیتی پیش آمدو متاسفانه برخی دولتمردان بحث دوقطبی سازی را در جامعه پیاده می‌کنند.

آصفری افزود: آمریکایی‌ها می‌دانند آنچه نظام به واسطه آن ایستاده وحدت کلمه بوده است از این رو به دنبال ایجاد راهکارهایی برای دامن زدن به تفرقه و به ثمر رساندن برجام‌های دو و سه هستند تا با این روش مسیر جمهوری اسلامی را تغییر دهند.

وی با تاکید بر اینکه در این روند مردم هوشیارهستند خطاب به مسئولان گفت: مسئولان بدانند برای پست و مسئولیت کوتاه مدت مذاکره‌ای انجام ندهند که با اصول نظام فاصله داشته باشد.

نماینده سابق مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه آمریکایی‌ها در بحث موشکی به دنبال این بودند که از طریق مذاکره دستاوردهای ایران را محدود کنند، همچنین بحث حقوق بشر را در مسئله برجام مطرح کردند تا با این راهکار‌ها زمینه مناسبی برای ایجاد اختلاف و انحطاط در جامعه فراهم کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها