خبرهای داغ:
استاندار قزوین با بیان اینکه آمار بیکاری استان در پسابرجام کاهش یافته، گفت: هم اکنون ۵۰۰ واحد نیمه تکمیل در استان جهت راه اندازی و افزایش تولید نیازمند تسهیلات هستند.
کد خبر: ۸۸۹۰۳۶۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر کار و امور اجتماعی برگزار شد، اظهار کرددر استان قزوین ظرفیت های خوبی در حوزه صنعت و کشاورزی و گردشگری و نیروی انسانی توانمند برای کار و فعالیت وجود دارد.

وی در ادامه افزود با توجه به اوج تحریم ها و مشکلات اقتصادی برای واحدهای تولیدی خوشبختانه شاخص های اقتصادی در استان مثبت و امیدوارکننده است.

این مسوول ادامه داد در سال ۹۵ پس از برجام و سیاست اقتصاد مقاومتی خوشبختانه در استان نتایج خوبی به دست آمد به ویژه در سفر رییس و پس از سفر که دستاوردهای خوبی بوای استان شاهد بودیم.

وی اذعان کردسال گذشته ۱۲۲۸ واحد در حوزه های صنعتی کشاورزی و گردشگری که با مشکلات روبرو بودند و به صورت نیمه فعال و نیمه تعطیل و نیمه کاره با اختصاص ۱۳۵۰میلیارد تومان از تعطیلی بیشتر جلوگیری شد.

همتی تصریح کرد در سال گذشته با هدفگذاری صورت گرفته موفق به ایجاد ۲۲هزار شغل شدیم که ۱۴ هزارنفر بیمه تامین اجتماعی توانستند کد جدید کد دریافت کنند.

وی ابراز کرددر استان قزوین ۴۰۱میلیون دلار سرمایه گذار خالص خارجی پس از برجام انجام شد و با حمایت بخش دولتی و همکاری تجار بیش از دوبرابر بهترین سالهای صادراتی استان، صادرات صورت گرفت.

استاندار قزوین ادامه دادطی سال گذشته از صادرات ۳۵۰میلیون دلار به ۶۷۵میلیون دلار افزایش یافت و در حوزه کسب درآمدها بالای ۹۵ درآمدهای مالیات ها محقق شد.

وی ابراز کردظرف دو سال گذشته از شرایط بیکاری از ۱۲.۶ به ۱۰.۹ رسیده است که نشانه پاسخ گرفتن ما از برنامه اقتصادی بوده است؛ علی رغم اینکه همیشه ۳۰ درصد ظرفیت اشتغال استان از استانهای مجاور است.

این مسوول بیان کردایجاد صادرات یک میلیارد دلار، ایجاد ۲۰ هزار شغل و حمایت از هزار واحد تولیدی در حوزه های مختلف حداقل هدفگذاری استان قزوین طی سال جاری است.

وی تصریح کردهم اکنون ۵۰۰ واحد نیمه تکمیل برای راه اندازی در استان وجود دارد که برای افزایش تولید باید از آنها حمایت شود.

همتی یادآور شددر بخش کشاورزی و آب باتوجه به بحران آب که از منابع زیرزمینی تامین میشود با تهدید جدی روبرو هستیم، طی سال گذشته ۲۰هزار هکتار آبیاری قطره ای که گام نوینی بود در قزوین انجام شد.

وی گفتدر بخش گردشگری که در استان تمرکز جدی بر این حوزه وجود دارد و روند گردشگری داخلی طی سه سال گذشته شرایط صعودی داشته است و در بخش انرژی های نو ۵۳واحد مجوز کسب کردند که کار خود را آغاز کنند.

استاندار قزوین در پایان اذعان کرددر جریان انتخابات با کمترین مساله کارگری روبرو بودیم باتوجه به اینکه در این واحدها رکود و مشکلات زیادی وجود داشت.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها