قرار است 70 کارگاه، فروشگاه صنایع دستی مسگری و چاقوسازی در شهرک‌های صنعتی استان زنجان ساخته شود.
کد خبر: ۸۸۹۰۳۳۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گزارشی از وضعیت ساخت واحدهای کارگاهی نیکان و ظریفان ارائه کرد و گفت: در این باره اقدامات متعددی صورت گرفته است که شامل جلسات کارشناسی با حضور مسؤولان است.

امیر حمیدنیا با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات کارگروه میراث فرهنگی سه جلسه کارشناسی به منظور بررسی شرایط واگذاری و ارائه گزارش‌ها برگزار و نسبت به شناسایی متقاضیان از طریق فراخوان عمومی اقدام شده است، افزود: قرار است 70 کارگاه، فروشگاه صنایع دستی مسگری و چاقوسازی در این محل ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت 10 کارگاه فروشگاه صنایع دستی، ملیله، زیورآلات سنتی نیز از دیگر کارگاه‌هایی است که ساخته می‌شود،اظهار داشت: ساخت پنج پهنه کارگاه فروشگاهی، صنایع دستی، البسه سنتی نیز واحدهایی است که احداث می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان تصریح کرد: ساخت 15 پهنه کارگاهی فروشگاهی، صنایع دستی غیربومی و دو پهنه رفاهی و اقامتی، دو پهنه خدماتی و دو پهنه اداری نیز در این مجموعه ساخته در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در مرحله پیش ثبت‌نام کارگاه‌های صنایع دستی نیکان و ظریفان 263 نفر درخواست استقرار داشتند که از این تعداد 225 نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی اقدام به ثبت‌نام کردند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس در رشته چاقوسازی 145 غرفه، مسگری 33 غرفه، ملیله و زیورآلات و سنگ 26 غرفه و درباره سایر غرفه‌ها نیز 21 مورد بوده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبات آخرین جلسه کارشناسی روش‌های واگذاری کارگاه‌ها و همچنین نقشه‌های نهایی کارگاه‌های صنایع دستی تعیین شده است.

ارسال نظرات