مسئول انجمن دوو میدانی فدراسیون ورزش های دانش آموزی کشور با بیان اینکه رکورد حضور دانش آموزان در مسابقات دوومیدانی دوره ابتدایی شکسته شد، گفت: در دوره متوسطه اول و دوم نیز رکورد حضور 29 استان برای اولین بار در این دوره از مسابقات به ثبت رسید.
کد خبر: ۸۸۹۰۳۳۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

  به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی ایرجی در آئین اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات دوو میدانی ورزش دانش آموزان پسر دوره متوسطه در سنندج، گفت: برگزاری مسابقات قهرمانی ورزش دوو میدانی دانش آموزان سراسر کشور، بستری مناسب برای استعداد یابی دانش آموزان است.
 
وی افزود: شناسایی استعدادها منجر به افتخارآفرینی دانش آموزان در عرصه های مختلف ملی و جهانی خواهد شد.
 
مسئول انجمن دوو میدانی فدراسیون ورزش های دانش آموزی کشور از استان قم به عنوان پدیده این دوره از مسابقات نام برد و اظهار کرد: در مسابقات دوو میدانی دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه سراسر کشور رکورد های خوبی به ثبت رسیده است.
 
وی با تقدیر از میزبانی شایسته کردستان در مسابقات کشوری دوو میدانی دانش آموزان سراسر کشور، به رشد چشمگیر استان کردستان در این مسابقات اشاره کرد و گفت: در دوره ابتدایی کردستان به رتبه ششم تیمی پسران و در دوره متوسطه نیز از رتبه 24 به رتبه 10 کشوری ارتقا پیدا کرده است.
 
**دولت توجه ویژه ای به ورزش دانش آموزی داشته است
 
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به ورزش دانش آموزی داشته است، گفت: در طول سه سال اخیر اقدامات قابل توجه و مطلوبی در عرصه تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی انجام شده است.
رشید قربانی افزود: ردیف ویژه بودجه برای حوزه تربیت بدنی در آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده که می تواند در تقویت این حوزه بسیار موثر باشد.
 
وی با بیان اینکه واگذاری میزبانی مسابقات ورزش دانش آموزی به استان های کم برخوردار بسیار کار ارزشمندی است، گفت: این اقدام موجب ارتقای ورزش دانش آموزی استان ها خواهد شد که ارتقای رتبه استان کردستان از 28 به هشتم کشوری در حوزه تربیت بدنی بیانگر این ادعا است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: میزبانی مسابقات ورزش دانش آموزی سراسر کشور در رشته کشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای در سال 94، رشته ژیمناستیک در سال 95 و رشته دوو میدانی در سال 96 افتخار بزرگ برای استان کردستان است.
وی افزایش اعتماد به نفس و خود باوری در دانش آموزان و همچنین ارتقای ورزش دانش آموزی را از مزایای برگزاری این مسابقات عنوان کرد.
 
مسابقات قهرمانی دوو میدانی دانش آموزان سراسر کشور 25 تیر تا هشتم مرداد ماه سال جاری به میزبانی استان کردستان با شرکت بیش از هزار و 700 نفر از دانش آموزان دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی در استادیوم ورزشی 22 گولان سنندج برگزار می شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات