خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین آقا میری استاد حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام سید حسین آقا میری استاد حوزه و دانشگاه : در زمان امام صادق (علیه السلام ) شبکه تشکیلاتی گسترده جهت احیای فقه شیعه و مبارزه با بنی امیه و بنی عباس بواسطه تربیت شاگرد بوجود آمد.
کد خبر: ۸۸۹۰۳۲۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان ، حجت الاسلام سید حسین آقا میری استاد حوزه و دانشگاه  در شام شهادت امام صادق (علیه السلام ) در جمع عزاداران در محل خیمه ی شهدای بسیج ناحیه ی امام صادق (علیه السلام) اصفهان گفت :سیره اهل البیت (ع) برای ما حجت است و نگاه به تاریخ اهل البیت باید نگاهی فعال باشد ، باید شاخصه های تاریخ گذشتگان را استخراج و عوامل موفقیت آنها را در جامعه پیاده کرد .

وی در ادامه افزود: قرآن کتاب هدایت بشر و معجزه الهی است و تورات وانجیل اصیل قسمتی از این کتاب آسمانی است .

وی گفت : قرآن کتاب انسان ساز ، گفتمان ساز و جرایان ساز است که خداوند مفاهیم را به صورت مصداقی در آن بیان کرده است.

وی در ادامه گفت : فقه شیعه در زمان امام صادق (علیه السلام ) احیا گردید و شیعه فقه را مدیون این امام بزرگوار است.

وی در ادامه تصریح کرد : در زمان امام صادق  (علیه السلام ) شبکه تشکیلاتی گسترده  جهت احیای فقه شیعه  و مبارزه با بنی امیه و بنی عباس بواسطه تربیت شاگرد بوجود آمد و در زمان ایشان مراجعه به علمای مورد تایید امام رواج یافت .

وی افزود : سلاح امام در مبارزه با بنی عباس و بنی امیه در زمانی که جهل مردم  مانع محو این دو از صفحه روزگار بود از شمشیر به فقه تغییر یافت .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : برنامه ریزی اهل البیت (ع) و تشکیلاتی عمل کردن ایشان با توجه به زمانه ای که در آن زندگی میکردند متفاوت بود  و گفت : در زمان حضرت علی (ع) جنگ با معاویه ، در زمان امام حسن (ع) صلح با معاویه و در زمان امام حسین (ع) با ریخته شدن خون حضرت حفظ اسلام  را در پی داشت.

وی در پایان گفت : در کار تشکیلاتی باید جدی بود و در انجام کلیه امور مربوط باید وحدت داشت .وی نظم تقسیم وظایف و ارتباط منظم و زنجیره ای کار کردن را از ویژگی های مهم کار تشکیلاتی برشمرد.

 

ارسال نظرات