خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

آتش به اختیار با توهین و بی‌ادبی مغایرت دارد

کارشناس مسائل سیاسی در قزوین گفت: آتش به اختیار با توهین و بی‌ادبی مغایرت داشته و امری است که نیاز به صبر دارد.
کد خبر: ۸۸۹۰۳۲۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

محمد مهدی  جعفری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به  اختیاری در موضوع فرهنگ گفت: موضوعی که مؤلفه‌های این بحث را تعریف می‌کند اقدام فرهنگی و خودجوش مردمی است که توسط گروه‌های مردمی انجام می شود.

وی گفت: آتش به اختیار جمله‌ای نظامی است و زمانی استفاده می‌شود که ارتباط فرمانده با سایر نیروها قطع می‌شود؛ امروز از آنجایی که بعضی از مسؤولان اولویت‌‌های اصلی کشور را به فراموشی سپرده و موضوعات اصلی جزو دغدغه آن‌ها نیست، این مفهوم، معنای خود را بازآفرینی می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی در قزوین بیان کرد: در بحث آتش به اختیار مشکلاتی که موجب کُندی کار در امور فرهنگی شده معنای خود را پیدا می‌کند به طور نمونه در بحث عفاف و حجاب دستگاه‌هایی که قانون به آن‌ها اجازه اجرا داده اما آن‌ها به هر دلیل از انجام وظایف محوله امتناع ورزیده و کاری انجام نمی‌دهند، مردم باید به طور خودجوش وارد عمل شده و گام‌های لازم را بردارند.

جعفری عنوان کرد: آتش به اختیار با توهین و بی‌ادبی مغایرت داشته و امری است که نیاز به صبر دارد و زمانی که دغدغه وزارتخانه‌ها باید مشکلات کف جامعه باشد که نیست و مسائل فرعی جایگزین مسائل اصلی شده است، در این شرایط آتش به اختیار معنا می‌یابد.

این کارشناس سیاسی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، یکی از مباحثی که هنوز به خوبی از سوی دستگاه‌ها عملیاتی و اجرا نشده، بحث امر به معروف و نهی از منکر است و اگر این موضوع توسط گروه‌های مردمی که در بین جامعه مقبولیت دارند، عملیاتی شده و به صورت یک گفتمان عمومی درآید، بالطبع اثرات ماندگارتری در جامعه دارد.

کارشناس مسائل سیاسی در قزوین با اشاره به پرتاب موشک و تبعات آن در جامعه اذعان کرد: تأثیر پرتاب موشک قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نمایان ساخت و این قدرت بازدارندگی از قبل به صورت بالقوه وجود داشت و اینک بالفعل شده و اگر کسی در مقابل جمهوری اسلامی و اهداف عالیه انقلاب خللی ایجاد کند، بی‌شک با پاسخ محکم نظام جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.

جعفری ادامه داد: تأثیر بعدی این حرکت کوبنده، بُرد و دقت اصابت موشک‌ها بوده و نشان‌دهنده این امر است که دشمنان متوجه این موضوع می‌شوند و اگر بخواهند با زبان زور با ایران صحبت کنند، ایران محکم و با استقامت به آن‌ها جواب قاطع می‌دهد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که بعد از حملات تروریستی در تهران به وجود آمد، احترام مردم به حضور مدافعان حرم و قدردانی و سپاس از فعالیت بی‌چشمداشت آن‌ها در حدود مرزی و فرامرزی کشور بود.

کارشناس مسائل سیاسی در قزوین یادآور شد: حضور سپاه به معنای تأمین امنیت ملی بود و توانست با حضور خود علاوه بر این که جبهه مقاومت را در منطقه قدرتمندتر کند، امنیت ملی را هم به درجه بالاتری برساند.

1008/ت30/ب.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار