حجت الاسلام نوروز خواه گفت: یکی از مهمترین وظایف محب واقعی، خواندن نماز اول وقت.
کد خبر: ۸۸۹۰۳۰۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
به همت هیئت یا امام رضا (ع)و بسیجیان پایگاه شهدای نجم آباد و امام جعفر صادق(ع)روستای نجم آباد از حوزه 719 شهید اصل دهقان مراسمی برگزار شد.

یکی از مهمترین وظایف محبین اهل بیت(ع) خواندن نماز اول وقت است
 
حجت الاسلام نوروز خواه در این مراسم اظهار داشت : در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است محبین ما سه گروه هستند، گروه اول کسانی هستند که علنی ما را دوست دارند ولی در سرِّ و نهان‌خانۀ خودشان ما را دوست ندارند، آن گروهی که ما را علنی دوست دارند ولی در باطن دوست ندارند، زبان‌شان با ما است اما شمشیر هایشان علیه ما است.

وی افزود: بدترین قاتل‌ها کسانی هستند که در نهان‌خانۀ خودشان اهل‌بیت(علیهم السلام) را دوست ندارند ولی علنی دوست دارند، ابن ملجم از جملۀ این افراد است، در کربلا هم شبیه همین اتفاق رخ داد، کما اینکه مشهور بود که به امام حسین(علیه السلام) می‌گفتند: "قلوبهم معک و سیوفهم علیک".

در ادامه این حدیث امام صادق (ع) میفرماید: گروه دوم کسانی که در سِرّشان ما را دوست دارند اما علنی ما را دوست ندارند، کسانی هستند ‌که ما را پنهانی دوست دارند ولی (به دلیل محافظه کاری) آشکارا ما را دوست ندارند. اینها اگر راست بگویند که در نهان ما را دوست دارند، اهل عبادت‌ و اهل سلم و انقیاد هستند، اینها طاقت ندارند پای اهل‌بیت(عليه السلام ) بایستند و بجنگند. و خلاصه‌اش این است که اینها آدم‌ها ی خوبی‌ هستند و شاید به بهشت بروند و ان‌شاءالله که عاقبت به‌خیر شوند.

حجت الاسلام نوروزخواه تصریح کرد: در وصف گروه سوم آمده است؛ گروه سوم کسانی هستند که هم در نهان‌خانۀ وجودشان ما را دوست دارند، هم در آشکار ما را دوست دارند و اینها، آن گروه برتر هستند.

وی بیان داشت: اینها از آب گوارای زلال نوشیده‌اند و تأویل کتابِ خدا را فهمیده‌اند(یعنی از فهم تفسیر هم یک قدم جلوترند)، آنها اصل حقایق عالم را فهمیده‌اند، فقر و گرفتاری و بلا، سریع‌تر از اسبان تندپا و تیزرو به سوی اینها حرکت می‌کند! اینها بلاکشانِ دوران هستند! سختى و تنگدستى آنان را فراگیرد و لرزان شوند و دچار فتنه گردند و زخمى و به خون خود غلطان در هر سرزمین دورى پراکنده شوند، یا مجروح می‌شوند یا سر بریده می‌شوند. اینها در بلاد دور افتاده، پراکنده می‌شوند. 

 اینها کسانی هستند که خدا به‌واسطۀ اینها مریض را شفا می‌دهد! فقیر را ثروتمند می‌کند! به‌واسطۀ اینها یاری خواهید شد و به‌واسطۀ اینها باران می‌آید! به‌واسطۀ این گروه برتر، روزی داده می‌شوید! اینها تعدادشان کم است اما انسان های بسیار ارزشمندی هستند.

حجت الاسلام نوروز خواه در پایان یادآور شد: یکی از مهمترین وظایف محب واقعی، خواندن نماز اول وقت است.

خبرنگار: علی ازاد رنجبر

ارسال نظرات