معاون آمار و اطلاعات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان:
آمار نشان دهنده کاهش نرخ بیکاری زنان در استان است اما بررسی ویژیگی های بازار استان و کشور حکایت از نرخ پایین مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی دارد.
کد خبر: ۸۸۹۰۲۶۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون آمار و اطلاعات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ بیکاری این استان طی چهار سال گذشته با شیب ملایمی روند نزولی داشته و کاهش یافته است.​

حسین امید مقدم افزود: نرخ بیکاری زنجان در سال 92 حدود 9.9درصد بود و در این میان نرخ بیکاری مردان به 8.7 و زنان به 15.4 درصد می رسید.

وی یادآورشد: نرخ بیکاری در سال 93 به 9.8، در سال 94 به 9.6 و در سال 95 به 9.7 درصد رسیده است.

امید مقدم اظهار کرد: نرخ بیکاری مردان در سال 95 به 9.3 و زنان به 11.3 درصد رسید.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: این آمار نشان دهنده کاهش نرخ بیکاری زنان در استان است اما بررسی ویژیگی های بازار استان و کشور حکایت از نرخ پایین مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی دارد.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که رابطه مستقیمی میان مشارکت اقتصادی زنان و نرخ توسعه یافتگی وجود دارد این موضوع لزوم توجه مسئولان به موضوع اشتغالزایی بانوان و فعال سازی زنان در جامعه را یادآور می شود.

امید مقدم ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال 93، 39 درصد بود که میزان مشارکت زنان به 14.2 و مردان به 64.5 درصد می رسید.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال 95، 4.8 درصد ثبت شد که میزان مشارکت اقتصادی مردان در آن 66.5 و زنان 15.6 درصد بود.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد، در زمینه اشتغالزایی در این استان مسئولان به لایه های سخت نرخ بیکاری رسیده اند و استمرار کاهش این نرخ، اقدامات جدی تری را می طلبد.

ارسال نظرات