رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه متاسفانه شاهد یک سری جوسازی در کشورهای عربی هستیم، گفت: عربستان سعودی با جوسازی در تبلیغات گسترده کشورهای عربی را ترغیب به تحریم خرید کالاهای ایرانی کرده است.
کد خبر: ۸۸۹۰۲۲۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، رحیم بنامولایی در نشست بررسی موقعیت استراتژیکی بندر صحار عمان در جهت گسترش روابط تجاری با این کشور که با حضور "میثم بن علی" مدیر ارشد بازرگانی بندر و منطقه آزاد صحار و جمعی از تجار و فعالان بخش خصوصی صبح امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار داشت: دو کشور ایران و عمان از دیرباز روابط بسیار خوب و حسنه داشته‌اند و این مهم همواره بسترساز همکاری‌های مشترک در ابعاد مختلف به ویژه تجارت و بازرگانی بین دو کشور بوده است.

عربستان کشورهای عربی را به

وی با اشاره به اینکه کشور عمان از جمله کشورهای دوست ایران است که تاکنون در این زمینه راهگشا بوده و ما را یاری داده است، افزود: با توجه به تحریم‌های آمریکا که از قاطعیت ملت ایران در مبارزه با ظلم و ظالم سرچشمه گرفته، لذا در مسیر واردات برخی کالاها و مواد اولیه از اروپا  با مشکلاتی مواجه هستیم.

بنامولایی عنوان کرد: تولیدکنندگان و تجار ایرانی می‌توانند فضا و انباری مناسب برای دپو کالاهای مورد نیازشان که از اروپا خریداری می‌کنند در کشور عمان داشته باشند و سپس این کالاها را با  تمهیداتی به کشورمان انتقال دهند.

وی با اشاره به مشکل " ال سی" با ارز دلار آمریکا در مبادلات پولی با اروپا گفت: اتحادیه اروپا این مشکل ایران را برطرف کرده و اکنون تعاملات تجاری (ال سی) با یورو انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز بیان کرد: اکنون در مبادلات پولی با عمان ابهام وجود دارد و ما در انتظار هستیم که بانک مرکزی برایمان مشخص کند که در امور بانکی با عمان مبادلاتمان با ریال عمان یا یورو انجام شود یا اینکه ارز دیگری مورد نظر بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: عمان می‌تواند منطقه مناسبی برای جابه‌جایی ارز تجار و فعالان اقتصادی ایران باشد، البته این جابجایی هزینه دارد که  باید در قیمت تمام شده و درآمدها لحاظ شود. 

بنامولایی با بیان اینکه متاسفانه شاهد یک سری جوسازی در کشورهای عربی هستیم و افرادی افکار عمومی را ترغیب می‌کنند که کالای ایرانی نخرند، افزود: عربستان سعودی با جوسازی در تبلیغات گسترده کشورهای عربی را ترغیب به تحریم خرید کالاهای ایرانی کرده است.

وی گفت: با این حال ما بر این باوریم که با کمک کشور دوست عمان می‌توانیم بازار مصرف کشورهای عربی را در اختیار داشته باشیم، ضمن آن‌که هم اکنون بازار دو کشور سوریه و عراق مملو از انواع محصولات ایران است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با اشاره به توانمندی استان در تولید انوع منسوجات،  مواد دارویی، خشکبار، میوه و سبزی و انواع مواد غذایی به‌ویژه فرآورده‌های گوشتی و تخم مرغ خاطرنشان کرد: هم اکنون بستر برای صادرات این محصولات به آفریقا و کشورهای منطقه  از طریق کشور عمان فراهم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها