امام جمعه اشکذر با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از هزار نقطه کشور نماز جمعه اقامه می شود، اظهار داشت: نماز جمعه تربیون مقدسی که محل بیان خواسته های مردم و تذکر به مسئولان است.
کد خبر: ۸۸۹۰۲۱۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر ، خطیب نماز جمعه اشکذربه هفته بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره و گفت: هدف نظام مقدس اسلامی عدالت،رفاه و امنیت اجتماعی است که به صورت یک جا در این دو نهاد خدمتگزار تعریف شده است تا در راستای دفاع از حقوق اجتماعی مردم تلاش می کنند.

حجت الاسلام طالبیان به سالروز تشکیل شورای نگهبان اشاره و افزود: شورای نگهبان یکی از مقدس ترین شوراهاست که جایگا بالایی را در قانون اساسی کشور ما دارد که نقش مهمی در حفظ نظام و جمهوریت دارد و دشمنان ما هر روزه تبلیغات سوئی را برعلیه این شورا وارد می کنند.

امام جمعه اشکذر خاطر نشان کرد:یکی از وظایف مهمی که شورای نگهبان بر عهده دارد بازخوانی مصوبات مجلس شورای اسلامی است تا در صورتی که مصوبه ای مغایر با احکام شرع بود نظر خود را به صورت کاملا قانونی اعمال کند.

وی به صدور فرمان امام خمینی مبنی بر اقامه نماز جمعه در تهران توسط آیت الله طالقانی اشاره و اظهار داشت: تا قبل از انقلاب هم نماز جمعه اقامه می شد ولی آن نماز جمعه ها به مانند نماز جمعه بسیاری از کشورهای عربی فعلی ائمه جمعه سخنران دولت هستند و حق هیچ گونه اعتراض و انتقادی را ندارند ولی امروز نماز جمعه مطابق با نظر فقهای شیعه است.

خطیب نماز جمعه اشکذر با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از هزار نقطه کشور نماز جمعه اقامه می شود ادامه داد: نماز جمعه تربیون مقدسی است که مردم در آن حقایق را می شنوند و در واقع بیان کننده خواسته های مردم ومحل برای تذکر به مسئولین برای انجام امورات محوله مرتبط با مردم است.

امام جمعه اشکذر به ارکان اساسی نماز جمعه اشاره و گفت: اولین رکن نماز جمعه خود امام جمعه هست که باید فقیه واجدالشرایط باشد و یا از سوی فقیه جامع الشرایطی منصوب شده باشد دوم اینکه در روز خاصی اقامه می شود و اگر وقت آن گذشت قضا ندارد و سوم اقامه آن مشروط به شرایط زیادی من جمله جماعت بودن آن است.

حجت الاسلام طالبیان توجه به آداب برگزاری نماز جمعه را مهم دانست و افزود:حضور گسترده مردم و رها کردن کارهایی دنیایی،رعایت سکوت و عدم حرف زدن در حین ایراد خطبه ها،خوب گوش دادن به صحبت های امام جمعه و مرتب کردن صفوف از جمله آداب برگزاری نماز جمعه است که شرکت کنندگان در نماز باید به آن توجه داشته باشند.

وی در پایان از حضور گسترده عموم مردم در سطح شهرستان که در مراسم شب و روز شهادت امام جعفر صادق شرکت کردند به طور ویژه تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظرات