حجت الاسلام محی الدینی: دولت دقت لازم را داشته باشد و در تشکیل کابینه دولت جدید، از مدیران قدرت طلب و نجومی بگیر استفاده نکند و جوانگرایی و استفاده از مدیران جهادی، شایسته و کارآمد را مدنظر قرار دهد.
کد خبر: ۸۸۹۰۲۱۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز؛ امام جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز، با اشاره به لزوم تشکیل کابینه دولت دوازدهم توصیه کرد: دولت دقت لازم را داشته باشد و در تشکیل کابینه دولت جدید، از مدیران قدرت طلب و نجومی بگیر استفاده نکند و جوانگرایی و استفاده از مدیران جهادی، شایسته و کارآمد را مدنظر قرار دهد.

عبدالرضا محی الدینی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در مورد انتخابات افزود: رئیس جمهور در دولت جدید باید خادم 70 میلیون نفر ایرانی باشد و اینکه مکرراً شخص رئیس جمهور می گوید نظر 24 میلیون نفری که به او رای داده اند اهمیت دارد نه تنها وحدت جامعه اسلامی را مورد هدف قرار داده است بلکه باعث انشقاق و شکاف بین اقشار و ایجاد دو قطبی در جامعه می شود.

وی با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (ع) و آغاز دهه کرامت خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه معصومه (ع) که دختر، خواهر و عمه امامت است، شخصیتی رفیع و والامقام دارد تا جایی که ائمه اطهار (ع) از این بانو با جلالت و تکریم یاد کرده اند.

امام جمعه مهریز گفت: او ماه منیری است که از برج امامت طلوع کرد و در آغوش امامت تربیت یافت و خداوند درجه ای از عصمت و نیز مقام شفاعت را به او عنایت کرده است و ثواب زیارت او در قم را ورود به بهشت دانسته اند.

محی الدینی افزود: از خداوند متعال خواستاریم به حق حضرت فاطمه معصومه(ع) که اسوه ایمان، عفاف، پاکدامنی و حیا هستند، دختران و زنان ما نیز این بانوی عفیف و عابد را الگوی خود قرار دهند و همواره بر عفاف و حجاب خود مراقبت کنند.

وی درخصوص دهه کرامت نیز اشاره کرد: دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه تا ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد یادآورعشق این خواهر بزرگوار به برادر خود، ولی نعمت ما ایرانی ها، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است که موجب جلای وطن و هجرت ایشان از مدینه به ایران شد و بسیار مسرور و خوشبختیم که این دو گوهر تابان امامت و ولایت در سرزمین ما مایه برکت و سربلندی هستند.

محی الدینی با اشاره به ماه ذی القعده و اعزام حاجیان به سرزمین وحی اظهار داشت: حج مانند نماز و روزه یکی از واجبات دین ماست و اینکه برخی ها شبهه ایجاد می کنند که نباید به حج رفت صحیح نیست. هرچند آل سعود جنایتکار دست از شیطنت و جنایت برنمی دارد و چند صد تن از حاجیان مظلوم ما را به شهادت رساندند؛ اما حج از مناسک مهم و واجب دین مبین اسلام است و باید برگزار گردد و امیدواریم امسال حجاج سفرشان بی خطر باشد و به سلامتی به آغوش وطن بازگردند.

امام جمعه مهریز با گرامیداشت پنجم مردادماه، سالروز برگزاری اولین نماز جمعه تهران به دستور امام راحل(ره) و توسط آیت الله طالقانی در سال 58 خاطرنشان کرد: نماز عبادی سیاسی جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و همانطور که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است باید مورد توجه همه قرار گیرد. امام راحل نیز فرمودند: نماز جمعه در راس امور است. چرا که نماز جمعه موجب اتحاد و همبستگی تمام اقشار جامعه و خار چشم دشمنان است؛ بنابراین باید مردم با حضور در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه، باعث رونق این پایگاه ولایت شوند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از نماز جمعه به عنوان خط مقدم و قرارگاه فرهنگی و معنوی هر شهر یاد کرده است و در حال حاضر در بیش از850 نقطه از کشور نماز جمعه برگزار می شود.

وی افزود: نماز جمعه باید در خدمت فرهنگ و اخلاق و تقویت کننده دین و تقوا باشد و امام جمعه نیز به عنوان پدر معنوی شهر باید در خدمت تمام اقشار و اصناف مختلف شهر و روستا باشد.

امام جمعه مهریز با تاکید بر تقوا و پرهیزگاری که پیام هر هفته نماز جمعه است اظهار داشت: دوری از گناه و کتمان حق، باعث سلامت جامعه می شود و طبق فرمایش رسول اکرم (ص) اگر کسی به دنبال ارتکاب گناهی، عمل صالح و نیکی انجام دهد خداوند گناه او را پاک کرده و آن را به حسنات تبدیل می کند.

محی الدینی با اشاره به افتتاح معدن سرب و روی مهدی آباد در چند روز اخیر توسط وزیر صنعت و معدن اعلام کرد: ضمن آرزوی توفیق خدمتگزاری شرکت های سرمایه گذار، امیدواریم در کار این معدن بزرگ و عظیم، از نیرو ها و جوانان بومی استفاده شود و در درجه دوم، نیروهای شهرستان های دیگر به کار گرفته شوند و اگر تخصص و مهارتی نیز لازم است، با آموزش جوانان بومی، به رونق و آبادانی و اشتغال زایی این شهرستان بیافزایند.

ارسال نظرات