دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد گفت: از دولت انتظار می رود با تجربه گرفتن از سال های گذشته دیپلماسی انقلابی را جایگزین دیپلماسی التماسی کند.
کد خبر: ۸۸۹۰۱۷۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از یزد،دانش میر در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی با بیان اینکه با گذشت دو سال از توافق برجام و تحقق نیافتن وعده های مسئولین در رابطه با برجام افزود: از همان روز اول دلسوزان این نظام و مردم به مسئولین دولتی متذکر شده بودند که راه حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور است و مذاکره با غرب و امریکا و تاراج دست آورد های دانشمندان در فناوری هسته ای مشکلات را حل نمی کند؛ اما عده ای غرب و آمریکا را منجی پنداشتند و همه توان خود را صرف مذاکره و توافق عجولانه با غرب کردند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد با اشاره به اینکه از روز توافق تا همین امروز بارها شاهد بدعهدی های طرف غربی بودیم و به گفته مسئولین مذاکره کننده بارها برجام توسط طرف آمریکایی نقض شد افزود: تصویب تحریم جدید علیه ایران که نقض صریح برجام است دیگر برای کسی خبر داغ و جدیدی حساب نمی آید و به نوعی این عهد شکنی ها عادی شده است.

وی با متذکر شدن اینکه دولت هیچگاه توضیح دقیق و صریحی درباره دست آورد های برجام ارائه نداده است شروط رهبری در پذیرش برجام را یادآور شد و خاطر نشان کرد:از دولت انتظار می رود با تجربه گرفتن از چهار سال گذشته دیپلماسی انقلابی را جایگزین دیپلماسی التماسی کند و موضع قاطع، عملی و عینی بگیرد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه اصل تحریم ها یعنی تحریم‌های بانکی هنوز پابرجاست اضافه کرد: مردم ایران چوب برجام را خوردند که پیاز تحریم ها را نخورند و حالا وقت آن است که مسئولین با تکیه و اعتماد به توان داخلی در صدد حل مشکلات باشند.

میر با بیان اینکه نگاه دولت جدید به مشکلات و راه حل هایی که برای برون رفت از رکود و بحران اقتصادی دارد بسیار مهم است،با ابراز نگرانی نسبت به اینکه برخی هنوز مذاکره راه حل مشکلات می بینند تصریح کرد: عده ای از مسئولین راه حل مشکلات و چالش های مختلف پیش رو را در برجام های 2 و 3 می بینند.

عضو شورای تبیین مواضع کشوری با اشاره به اینکه عده ای با جو سازی و راه اندازی دعوا های سیاسی بی مورد قصد دارند تا مسائل اصلی و مشکلات اساسی کشور را به حاشیه ببرند خاطرنشان کرد: رکود اقتصادی و بیکاری و مشکلات معیشتی اصلی ترین چالش امروز کشور و دغدغه عموم مردم است که مسئولین نباید نسبت به آن بی تفاوت باشند و حل این موارد باید اولویت دولت باشد.

وی مطالبه گری  و روشنگری را اصلی ترین وظیفه تشکل های دانشجویی دانست و اظهار داشت: اینکه امروز شاهد این هستیم که برخی تشکل های دانشجویی رسالت های اصلی خود را فراموش کرده و درگیر سیاست بازی و حواشی بی مورد می شوند جای افسوس دارد و انتظار ها از جامعه دانشگاهی فراتر از این موارد است.
ارسال نظرات