امام جمعه بجستان ضمن انتقاد از عدم نظارات بر واردات و صادرات عنوان کرد: در بحث واردات و صادرات نیاز به دقت بیشتر است ما چرا باید آب و رب گوجه فرنگی وارد کنیم و با این حرکت صنایع تبدیلی از بین برود.
کد خبر: ۸۸۹۰۱۷۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، امام جمعه بجستان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلای بجستان برگزار شد و بعد از دعوت مومنان به تقوای الهی اظهار کرد: در همچنین روزهایی اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد و در همین خصوص به آیاتی از قرآن کریم می پردازیم، در آیه ای از سوره جمعه آمده است وقتی شما را برای نماز جمعه دعوت می‌کنند بشتابید به سوی خدا و تجارت را رها کنید این برای شما بهتر است اگر بدانید.
 
حجت الاسلام حسین وحیدی ادامه داد: در فضیلت نماز جمعه روایت و احادیث زیاد است؛ پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند: برای هر نفری که نماز جمعه می‌خواند یک حج مقبول می‌نویسند و اگر بعد از آن نماز عصر خوانده شود ثواب عمره نیز برای آن شخص حساب می شود.
 
امام جمعه بجستان به خصلت های نماز جمعه پرداخت و تصریح کرد: نماز جمعه وحدت آفرین، بصیرت افزا، محبت آفرین و قلبهای مومنان را به هم نزدیکتر می‌کند.
 
امام جمعه بجستان در ابتدای خطبه دوم، مومنان را به تقوای الهی دعوت کرد و مناسبتهای هفته آتی را برشمرد و اذعان کرد: روز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز هفته برکت و روز دختر نامیده شده است، نامگذاری این ایام فلسفه دارد و احترام به دختران، مادران، خواهران و همسران از جایگاه والایی برخوردار است تا جایی که دختر را سپر آتش پدر می‌دانند.
 
خطیب جمعه بجستان به جایگاه پدر پرداخت و عبادت یک روزش را برابر با سالی دانست و خاطر نشان کرد: باید توجه به خانواده داشت و روز جمعه بهترین روز برای هدیه دادن به خانواده هاست؛ زن قطب نمای کرامت و لئامت است، کسی که با زن، دختر و خواهرخود بد برخورد کند لعین است و اگر سیلی به دختر و یا همسرت زدی، سیلی محکمتری از خدا خواهی خورد.
 
حجت الاسلام وحیدی به جایگاه تربیت فرزند در خانواده اشاره کرد و گفت: زمینه تربیت فرزندان خداوند در اختیار زن قرار داد و اگر به دنبال تربیت نسل سالم هستیم باید زن و جایگاه بانوان را تکریم کرد.
 
امام جمعه بجستان ضمن اشاره به کابینه جدید دولت تصریح کرد: کابینه دولت باید فرا جناحی باشد و نمیتوان جناحی که رای بالایی داشت و نزدیک به رئیس جمهور منتخب بود را نادیده گرفت، رئیس جمهور دقت داشته باشند تا کسانی را انتخاب کنند که عالم، جوان، انقلابی و کسانی باشند که نیازهای مردم را بشناسند و درک کنند.
 
خطیب جمعه بجستان ضمن انتقاد از عدم نظارات بر واردات و صادرات عنوان کرد: در بحث واردات و صادرات نیاز به دقت بیشتر است ما چرا باید آب و رب گوجه فرنگی وارد کنیم و با این حرکت صنایع تبدیلی از بین میرود. و شنیده ایم که متاسفانه زعفران هم وارد میکنند که ان شالله درست نباشد.
 
امام جمعه بجستان ضمن اشاره به قرارداد نفتی توتال خاطر نشان کرد: رهبری گفتند قرار داد های سنگین حمایت میکنند و در جزئیات هم دخالت نمیکنند ولی برخی اوقات با این قرار داد ها قرار است تصمیم چند ده ساله برای جوانان این کشور گرفته شود و ما دیدیم ۱۵۰ غلط در این قرار داد گرفته شد و باید قراردادها خلاف نیاز مردم نباشد.
 
در ابتدای این مراسم به مناسبت هفته بهزیستی دکلمه ای توسط روشن دل خردسال بجستانی زهرا دلیریان قرائت شد و همچنین موذن نماز جمعه این هفته روشن دل و خادم مسجد روستای رضائیه محسن محزون بودند.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها