خبرهای داغ:
رسول امامي
مراسم یادواره شهدای منطقه بهارستان و کوهستان در روستای وندیش نایین برگزار شد.
مراسم قرائت زیارت عاشورا ، ذکر مصیبت شهادت امام صادق (ع) توسط ذاکر اهل بیت (ع)حاج حسن شیرازی از جمله برنامه هایی بود که به همت حوزه آیت الله نایینی و پایگاه ثارالله وندیش برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۰۱۵۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶

به گزارشخبرنگار بسيج از نايين، عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفرصادق (ع) بیان داشت : امام صادق علیه السلام در همه شئون زندگی، سیره پیامبر اکرم (ص) را الگوی رفتار خود قرار داده بودند.

وی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) گفت: انسان قبل از اینکه با سن و سالش با رفتار ، عمل و کارهای خود زندگی می کند و وقتی که گناه زیاد شود انسان می میرد.

پوربافرانی بزرگترین کار در زندگی انسان را آمادگی برای گناه نکردن عنوان کرد و افزود :مصداق همه بدیها ، زشتیها و گناهان در جایی قرار داده شده که کلید آن دروغ است.
وی در ادامه با اشاره به حدیث امام علی (ع) بیان کرد : صداقت و وفای به عهد داشتن اگر به ضرر انسان باشد نزد خدا و مردم جایگاه دارد.

نماینده نایین و خوروبیابانک اظهار کرد :وفای به عهد با خدا و مردم در اکثر موقعیت های اجتماعی مقدمه بسیاری از نیکی هااست .

وی با بیان اینکه نماینده خدمت گزار مردم در مجلس شورای اسلامی است تصریح کرد : اگر خدایی نکرده نقض عهد و بدعهدی انجام شود همان مردن را به همراه دارد چرا که تعهد کرده درسایه نظام جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکنم.

پوربافرانی بااشاره به اینکه قانون گذاری اولین وظیفه مجلس است گفت : خدا رو شکر در برنامه ششم توسعه موارد خوبی هم برای مردم ،ایثارگران ، جانبازان وزمندگان مطرح شده است.
نماینده نایین تصریح کرد : امروز یادواره شهدای110 شهیدمنطقه کوهستان و بهارستان را در حالی برگزار کردیم که اگر این شهدا نبودند امروز نمی توانستیم در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

وی کشته شدن عده ای بی گناه در حمله تروریست های داعش که زاییده و مولود عربستان و آمریکا هستند رامحکوم کرد و بیان داشت : به شهادت رسیدن انسانهای بی گناه در حمله تروریستی تلنگری است برای ما که سال ها در یادواره شهدا می نشینیم عظمت ، شان شهدا و خانواده شهدا را درک کنیم و اگر این ها نمی بودند چه اتفاقی می افتد.

پوربافرانی در پایان به بیان مشکل کم آبی در منطقه بهارستان و کوهستان اشاره کرد و گفت : در سالیان گذشته روستاهای نایین تامین کننده آب شهرستان نایین بود که متاسفانه امروز با مشکلات کم آبی این روستاها دست و پنجه نرم می کنند که در این خصوص برنامه هایی برای رفع مشکلات آبی شهرستان اتخاذ و بیان شده که در بازده زمانی این نیز انجام خواهد گرفت .

حجت الاسلام حبیبی کارشناس حوزه و دانشگاه ضمن تسلیت شهادت امام جعفرصادق(ع)بیان داشت : عصر امام صادق (ع)عصر شکوفایی دانش، فقه، کلام، مناظره، حدیث و روایت و در آن سوی، عصر بدعت ها، گمراهی ها و گسترش مذهب های مختلف بود.

وی پیرامون ویژگی های آن حضرت (ع) افزود : دوران سی و چهار ساله امامت امام صادق (ع) ، عصر شکوفایی معارف (ع) بود.

این کارشناس حوزه و دانشگاه اظهار داشت : آن حضرت در دوران درگیری بنی امیه و بنی عباس با توجه به نیاز شدید جامعه وآماده بودن زمینه اجتماعی، با ایجاد یک حوزه وسیع علمی ودینی، به تربیت شاگردان بسیاری در زمینه های مختلف علمی و مذهبی پرداختند.

وی افزود : آن حضرت ضمن مبارزه با شبهات مسموم بدعت گزاران، اسلام نام محمّدی را از زیر حجاب تیره و تار اسلام بنی امیه و بنی عباس بیرون آوردند.

حبیبی در ادامه با اشاره به اینکه در زمان امام صادق (ع) چند گروه زندگی می کردند وقتی امام صادق (ع) را به شهادت رساندند بدن مبارکشان را در بقیع دفن کردند در خطاب به مداحان و روحانیت اظهار داشت: وقتی ائمه اطهار (ع) در جایی به خاک سپرده می شوند دیگر آنجا قبرستان نیست چراکه دشمنان با تخریب حرمین بقیع و تبدیل آن به قبرستان سعی در به فراموشی سپردن مردم به کلمه حرم بقیع داشتند.

وی بیان کرد : امام صادق دفن اما ولایت که دفن نشد یک زمانی امام صادق (ع) تجلی ولایت بود بعد از آن به حسین بن روح بعنوان نائب خاص ولایت وامروز ولی فقیه بعنوان عام ولایت است .

حجت الاسلام حبیبی در ادامه پیرامون شخصیت والای شهدا پرداخت وافزود : تجدید میثاق با آرمان های شهیدان را از مهم‌ترین اهداف برپایی مراسم یادواره شهدا بیان کرد.

وی تصریح کرد : یادواره شهدا کوچک‌ترین کاری است که برای پاسداشت از مقام والای شهدای می‌توانیم انجام دهیم اما شهیدان به برپایی این یادواره‌ها نیاز ندارند و باید راه و منش آنان را در جامعه بسط دهیم.
کارشناس حوزه و دانشگاه در پایان ضمن تشکر از جوانان و دست اندرکاران مراسم یادواره ، جوانان را سرمایه‌های نظام و کشور بیان کرد و گفت: ایران اسلامی به پشتوانه جوانان و با بهره‌گیری از اندیشه‌های والای اسلامی، رهبری و ولایت برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده است.

گفتنی است در این مراسم قرائت زیارت عاشورا، ذکر مصیبت شهادت امام صادق (ع) توسط ذاکر اهل بیت (ع)حاج حسن شیرازی از جمله برنامه هایی بود که به همت حوزه آیت الله نایینی و پایگاه ثارالله وندیش برگزار شد.
عاشقان اهل بیت (ع) در پایان پس از اقامه نماز ظهر و عصر بر سرسفره باکرامت جمع شدند .


ارسال نظرات
پر بیننده ها