پیکر شهید محمدجواد حسن‌زاده فهیمی صبح امروز پس از گذشت 34 سال با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ، نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم در قوچان تشییع شد.
کد خبر: ۸۸۹۰۱۵۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس طلبه بسیجی محمدجواد حسن‌زاده فهیمی ظهر امروز با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، نیروهای مسلح، مسؤولین  و اقشار مختلف مردم در قوچان برگزار شد.

مردم قدرشناس و ولایتمدار قوچان پیکر شهید حسن‌زاده فهیمی را از بیمارستان شهدا بر روی دستان خود تا مزار شهدای این شهرستان بدرقه و همراهی کردند و بیعت مجددی با خون شهدا برای پایبندی به اهداف و آرمان‌های آنها در حفاظت و حراست از نظام اسلامی بستند.

امام‌جمعه قوچان در این مراسم با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) احیاگر مذهب جعفری، اظهار داشت: شهید وظیفه خود را در هر برهه‌ای از زمان انجام می‌دهد و هرگاه احساس کرده است، باید در میدان قرار بگیرد و خط‌شکنی کند کار خود را به انجام می‌رساند.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی با تأکید بر اینکه شهید نظاره‌گر و شاهد اعمال عادی ماست و می‌خواهد با حضور خود در این ایام خط‌مشی و تفکرش را ارائه کند، تصریح کرد: شهدا با ولایت یک پیمان ناگسستنی بستند و حرف ولایت را خوب فهمیده و به اجرا درآورده‌اند.

وی امامت و شهادت را دو عنصر بسیار مهم ناگسستنی دانست و افزود: مؤلفه‌های شهدا را باید همیشه در ذهن و کار خود فراموش نکنیم و امروز مؤلفه‌ها و تفکر شهید در جامعه پیاده‌سازی شود و از آن‌ها در همه موضوعات درس بگیریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با اشاره به اینکه شهدا می‌خواستند توحید عملی را آموزش دهند، چراکه نمی‌توان با سخن و حرف اسلام را یاری کرد، بلکه باید توحید عملی را در جامعه پیاده‌سازی داشت، تأکید کرد: توحید عملی یعنی معنویت، توجه کامل به ذات اقدس الهی و انقطاع کامل از مسائل دنیا و دنیاپرستی تا از این راه در مسیر ولایت قرار بگیریم.

دستجردی با یادآوری این مطلب که عمل در خلاف این تفکر خلاف تفکر امامت و ولایت حرکت کردن می‌شود، ادامه داد: امروز شهدا در این میدان مبارزه خط را نشان داده‌اند، پس باید از آن مراقبت شود و شهدا این را ترسیم کردند که باید به قدرت حزب‌اللهی و توان جوانان ولایی در کنار منش و قدرت ولایت تمسک بجوییم.

وی بابیان اینکه هر تفکری که بخواهد به‌گونه‌ای مسائل نفوذ و وجود خارجی‌ها را در کشور پیاده‌سازی کند، مخالفت با تفکر شهدا و ولایت کرده است، خاطرنشان کرد: دیپلماسی کشور اگر این جریان متکی به ولایت و مردم و ایجاد همبستگی با داخل را توجه نکند دچار مشکل می‌شود.

امام‌جمعه قوچان با تأکید بر این موضوع که نفوذ در همه عرصه‌ها به‌ویژه اقتصاد و فرهنگ وجود دارد و شهید امروز دستور می‌دهد که انسجام داخلی در کنار ولایت حفظ شود، تصریح کرد: این حرف خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان است که نخواهیم پذیرفت در مسیر حرکت انقلاب اسلامی خدشه‌ای وارد شود و از این مسیر نفوذی‌ها ورود پیدا کنند و با تمام قدر به همه دشمنان انقلاب می‌گوییم، «هیهات من الذله».

دستجردی حفاظت از ولایت و امامت را به همراه انسجام داخلی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های مسیر شهادت دانست و افزود: اگر بنا باشد هرکسی سخنی برخلاف ولایت بر زبان جاری کند نمی‌تواند جواب شهدا را دهد و بنا نیست در خلاف مسیر ولایت حرکت شود، چراکه ثمره آن نابودی کشور و جهان اسلام است.

وی بابیان اینکه امروز همه مسلمانان چشمشان به قدرت حزب‌الله دوخته‌شده است، گفت: باید به آنان که می‌گویند از طریق مذاکره و دیپلماسی می‌توانیم حرف خود را به کرسی بنشانیم بگوییم که این موشک‌های حزب‌الله و فرمان ولایت بود که بر سر داعش بارید و توان نفس کشیدن را آنان برید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با اشاره به این موضوع که قدرت ولایت، حزب‌الله و مشت‌های گره‌کرده مردم توانسته‌ است داعش و تکفیری را نابود کند، تأکید کرد: آمریکا، اسرائیل و سعودی‌ها صدای این مردم را باید بشنوند که از شهادت نمی‌ترسند و با قرار گرفتن در مسیر ولایت شهادت‌طلبی را انتخاب می‌کنند.

در پایان این مراسم امام‌جمعه قوچان بر پیکر مطهر این شهید اقامه نماز کرده و شهید محمدجواد حسن‌زاده فهیمی در کنار دیگر یاران و هم‌رزمان خود در گلزار شهدای این شهرستان آرام گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها