خبرهای داغ:
امام جمعه قصرشیرین گفت: دشمنان از نشر تفکر جمهوری اسلامی ترس دارند چراکه این گسترش تفکر به معنای بیداری اسلامی و نابودی قدرت های سلطنتی و استکباری است.
کد خبر: ۸۸۹۰۱۵۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام علی ملکی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی در منطقه ایفا می کند و از این رو عربستان به دنبال تضعیف کشورمان و ایجاد اختلاف مدهبی و سیاسی بین امت اسلامی است.

 

وی با اشاره به تحلیل یکی از تحلیلگران در خصوص اختلاف شدید قطر با عربستان سعودی افزود: امیر قطر در مراسم دانش آموختگی نظامیان با انتقاد از سیاست های عربستان سعودی، ایران را قدرت منطقه ای دانست و حزب الله و حماس را جنبش مقاومت و نه تروریست خواند و این خود پایه اصلی اختلاف قطر با عربستان است. 

 

وی اظهار کرد: در پی این اظهارات امیر قطر، عربستان و هم پیمانانش از جمله امارات، مصر، بحرین و لیبی روابط دیپلماتیک و راه های هوایی، دریایی و زمینی خود را با قطر قطع کردند.

 

وی گفت: آل سعود به دنبال رهبری جهان اسلام و عرب در منطقه خاورمیانه است و هر کشوری بخواهد مقابل او بایستد به راحتی همراه با همپیمانانش او را تحریم می کنند.

 

امام جمعه قصرشیرین بیان کرد: همپیمانان عربستان کشورهایی ضعیف هستند که نه تنها هیچ قدرت سیاسی، بلکه هیچ نقشی در معادلات سیاسی و منطقه ای ندارند.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که دشمنان از نشر تفکر جمهوری اسلامی ترس دارند، اضافه کرد که گسترش تفکر جمهوری اسلامی به معنای بیداری اسلامی و نابودی قدرت های سلطنتی و استکباری است.

 

وی همچنین تقویت حماس و حزب الله را تضعیف همفکران آل سعود و تضعیف امنیت اسراییل دانست و گفت: بزرگترین هدف عربستان تضعیف همه ملت های منطقه در مقابل اسرائیل است.

 

امام جمعه قصرشیرین گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز حرف اول را در معادلات سیاسی و نظامی در بین کشورهای منطقه خاورمیانه می زند و دارای بزرگترین قدرت است.

 

ارسال نظرات