خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، صلاح و فساد جامعه را در صلاح و فساد زنان دانست و گفت: هدف دشمن از تمام توطئه‌ها تغییر جامعه ما است، لذا مسئولین ما باید دهان آنان را خُرد کنند.
کد خبر: ۸۸۹۰۱۲۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه، ضمن تاکید همگان به تقوا الهی و تسلیت شهادت امام صادق(ع) و اشاره به فرمایشات ایشان، گفت: کلام ائمه معصومین(ع) ریشه در قرآن دارد لذا باید به آن توجه و عمل کرد.

 

وی افزود: در باب امام صادق(ع) کتاب های زیادی نوشته شده است و هیچ چشم و گوشی تاکنون مثل امام صادق(ع) را ندیده است، ایشان آگاه به زمان و آگاه به فطرت بودند و حقیقت و جوهره انسان در دست ائمه اطهار(ع) است و بر اساس روایات بزرگان دانشمندتر و حکیم تر و فقیه تر از آنان وجود نداشت.

 

عصر امام صادق(ع) عصر جنبش علمی بود

 

به گفته امام جمعه کرمانشاه، امام صادق(ع) پژوهش و اجتهاد را به مجتهدین آموخت و عصر ایشان عصر جنبش علمی بود، ایشان افراد متخصص زیادی را تربیت کرده‌اند.

 

این مسئول ابراز کرد: امام صادق(ع) تنها در مطالب فکری و دینی متخصص نبود بلکه در شیمی، نجوم و ریاضیات هم تخصص داشت و ورود می کرد، لذا عصر امان صادق ( ع) عصر اجتهاد و دانش بود و ۴ هزار نفر از ایشان حدیث نقل می کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: ایشان را به خاطر صداقت و سلامتی که داشتند، صادق(ع) می گفتند.

 

این مسئول گفت: آن حضرت وجه الله و لسان الله است و اسمش برای ما معجزه است، به ما درس می دهد و دین را ترویج می کند، لذا یکی از چیزهایی که اسلام را متفاوت می کند صدق ما است و ما باید صادق باشیم

 

پس از هزار و چند صد سال مجتهدین سر سفره امام صادق(ع) فتوا می دهند

 

آیت الله علما خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) با منطق قرآن سخن می گفتند و بیش از هزار و چند صد سال افراد و مجتهدین سر سفره امام صادق (ع) با استحکام کلام و منطق فتوا می دهند.

 

 وی گفت: امام صادق(ع) هروقت از کار اجتماعی فراغت پیدا می کردند یا در حال نماز یا قرائت قرآن بودند.

 

این مسئول با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) در خصوص تقوا، گفت: ایشان همچنین تاکید بر هوشیاری ما دارند، لذا نماز جمعه باید ما را بیدار و هوشیار کند.

 

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: ما نباید از خودمان و آینده خاطر جمع باشیم بلکه باید از رفتار و اعمالمان مراقبت کنیم.

 

این مقام مسئول ۳۱ تیرماه را سالروز رحلت مرحوم آیت الله کاشانی دانست و گفت: ایشان حق زیادی در ملی شدن صنعت نفت دارد و این حق را از انگلستان بازستاند.

 

بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(ع) مرکز مرجعیت جهان اسلام است

 

وی گفت: اول ذی القعده  نیزروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر است، ایشان یک دختر بود اما بارگاه ملکوتی ایشان یکی از مراکز علم امام صادق علیه السلام  و مرکز مرجعیت جهان اسلام و انقلاب اسلامی شد.

 

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه، دخترخانم ها عظمت حضرت معصومه(س) را ببینند و ایشان را الگوی خود قرار دهند گفت:  همچنین از اول تا ۱۰ دی القعده که تولد امام رضا(ع) است دهه کرامت نام گذاری شده است.

 

صلاح و فساد و جامعه از صلاح و فساد زنان زن نشات می گیرد

 

وی اشاره ای به وضعیت دوران پهلوی اول و دوم داشت و گفت: امام می فرمایند شرافت زن و شغل اصلی آنها مربی بودن است ک زن جامعه را تربیت می کند،نه اینکه عروسک، بازیچه و ملعبه باشد، لذا امام (ره) می فرمایند: «از دامن زن مرد به معراج می رود».

 

این مسئول یادآور شد: صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان آن جامعه نشات می گیرد و اگر اینها سالم و اسلامی بودند جامعه سالم و اسلامی است و جامعه را زن اصلاح می کند.

 

سبک زندگی و پوشش کنونی جامعه زیبنده جامعه اسلامی نیست

 

آیت الله علما با اشاره به تغییر سبک زندگی و پوشش نامناسب در جامعه آن را زیبنده جامعه اسلامی ندانست و بر الگوگیری از قرآن  و ائمه معصومین علیهم السلام تاکید کرد.

 

وی عنوان کرد: ۵ مرداد همچنین سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی بود و به فرموده رهبرانقلاب «نماز جمعه قلب فرهنگی هر جامعه است» و باید روی آن حساب باز کرد.

 

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: این نمازجمعه ها در دفاع مقدس بسیار اثر گذار و پایگاه بود و به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی نماز جمعه یک قرار گاه است.

 

وی بر پیاده سازی سبک زندگی ایرانی- اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید در نماز جمعه ها این سبک زندگی گفته و عنوان شود.

 

کابینه دولت باید از کسانی باشند که روحیه، فکر و ذهن و عمل انقلابی داشته باشند

 

این مسئول با اشاره به بیانات اخیر رهبری خطاب به مردم و مسئولین، گفت: ایشان بر داشتن روحیه انقلابی تاکید داشتند که اگر این روحیه باشد وضع خیابان های ما این نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه  با بیان اینکه ما بهترین جوانان را داریم گفت:  همچنین رهبر انقلاب به فکر و ذهن و عمل انقلابی تاکید دارند.

 

وی گفت: کابینه آتی دولت باید از کسانی باشد که این خصوصیات را داشته باشند و رئیس جمهور و مجلس به این موارد توجه کنند.

 

مسئولین ما باید دهان دشمنان را خُرد کرده و و جواب دندانشکنی به آنها دهند

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تحریم های پس از برجام توسط آمریکا، گفت:همه باید بنشینند و فکر کنند از دولت و مجلس و جواب دندان شکنی به اینها بدهند.

 

به گفته این مسئول، هدف اینان از روز اول تغییر بود، لذا مسئولین ما باید دهان آنها را خرد کنند و قرار نبود بعد از برجام تحریمی باشد.

 

خطیب جمعه کرمانشاه در پایان از ۵ مرداد به عنوان سالروز عملیات مرصاد یاد کرد و این عملیات را در تداوم نظام بسیار اثرگذار برشمرد.

ارسال نظرات