با حضور دو اکیپ از پیوندکاران رفسنجان و پیوندکاران بومی استان،طی دو هفته گذشته عملیات پیوندزنی در حدود20 هکتار از این باغات اجرا شده است.
کد خبر: ۸۸۹۰۰۸۱
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: بیش از 129 هکتار باغ پسته ( بارور – غیر بارور ) در روستاهای بخش زنجانرود طی سه سال گذشته کشت شده است.

امیر مقدمی افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها و خشکسالی های اخیر از یک سو و برداشت نامناسب از سفره های آب زیرزمینی طی سالهای اخیر، ضرورت بهینه سازی مصرف آب و تغییر الگوی کشت در کشور بیش از پیش نمایان شده است.

وی با بیان این مطلب که کاشت پسته تنها در محدوده مطالعاتی تایید شده از طرف مرکز تحقیقات و صرفا با تایید جهاد کشاورزی شهرستان زنجان قابل اجرا می باشد که با لحاظ کردن شرایط خاص این محصول با سرمایه گذاری بالا ، نیاز آبیاری حداقل 5000متر مکعب در سال ، ریشه های بسیار عمیق و حساس ، تامین پایه از نهالستانهای معتبر با بستر ماسه ای ، پیش بینی تامین پیوندک و آماده کردن بستر کاشت صورت پذیرفته است .ایشان اضافه کردند: ارقام مناسب پسته جهت کشت در بخش زنجانرود بر اساس تحقیقات کارشناسان محترم مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان به باغداران توصیه گردیده و از سال جاری باغات کشت شده آماده پیوند زنی می باشند.

مهندس امیر مقدمی در پایان اعلام کردند: با حضور دو اکیپ از پیوندکاران رفسنجان و پیوندکاران بومی استان،طی دو هفته گذشته عملیات پیوندزنی در حدود20 هکتار از این باغات اجرا شده است. ایشان به باغداران بخش زنجانرود توصیه کردند به منظور هماهنگی جهت پیوندزنی باغات پستهای که قطر شاخه های اصلی آن دارای استانداردلازم و پس از سال اول و سال دوم می باشد به مرکز جهاد کشاورزی نیک پی مراجعه نمایند .

ارسال نظرات