خبرهای داغ:
یک روزنامه آمریکایی نوشت کاخ سفید در حالی به دنبال بهانه برای حمله به ایران است که ترامپ باید قبل از هر تصمیمی، از تاریخ ایران درس عبرت بگیرد.
کد خبر: ۸۸۹۰۰۵۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه آمریکایی «بالتیمور سان» در گزارشی با عنوان «عبرتی تاریخی با محور ایران برای رئیس جمهور»،‌ نوشت در حالیکه بحث هایی در کاخ سفید پیرامون پیدا کردن بهانه حمله نظامی به ایران شروع شده است،‌ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قبل از هر گونه تصمیم گیری در این زمینه،‌ به شنیدن یک عبرت تاریخی از سوی مشاوران امنیتی خود نیاز دارد.

بر اساس این گزارش،‌ مشاوران امنیت ملی آمریکا باید فهرستی از دلایلی که رهبران ایران با توجه به این دلایل عمل می کنند را در اختیار ترامپ قرار دهند و سران آمریکا باید کودتای سال 1953 میلادی که در جریان آن دولت منتخب در ایران سرنگون شد را به خاطر بیاورند. 

درباره اینکه آیا آمریکا به اندازه انگلیس در این کودتا دخیل بود یا خیر اختلاف نظر وجود دارد اما با این حال بیشتر مردم ایران آمریکا را مقصر می دانند.

بر اساس این گزارش،‌ مشاوران امنیت ملی آمریکا باید در مرحله بعد به جنگ ایران و عراق اشاره کنند. ایرانی که در سال 1980 میلادی تحت رهبری آیت الله خمینی قرار داشت، توسط صدام مورد حمله قرار گرفت و وارد یک جنگ 8 ساله شد.

بالتیمورسان نوشت که در طول این جنگ 8 ساله، نظامیان صدام بیش از 250 هزار ایرانی را کشتند که اگر جمیعت آن زمان ایران را در نظر بگیریم، این میزان کشتار برابر با کشتار حدود 1.5 میلیون آمریکایی است که امروزه کشته می شوند. جنگی که کشتار آن به مراتب بدتر از حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا بود.

این روزنامه آمریکایی نوشت: این همه داستان نیست. دولت ریگان و دیک چنی و دیگران از صدام حسین حمایت علیه ایران حمایت کردند و برای حمله عراق به ایران چراغ سبز و یا حداقل چراغ زرد نشان دادند و با ژنرال های جنگی صدام اطلاعات مورد نیاز برای حمله به ایران را به اشتراک گذاشتند.
مشاوران امنیت ملی آمریکا در ادامه توصیه های خود به ترامپ باید به او یادآور شوند که بدتر از همه این ها،‌ این بود که صدام از گازهای سمی علیه سربازان ایرانی استفاده کرد.

مشاوران امنیت ملی آمریکا باید ناو آمریکایی وینسنس را به یاد ترامپ بیاورند. ناوی که یک هواپیمای مسافربری در ایران را با 290 نفر از جمله کودکان در سال 1988 میلادی هدف گرفت و آنها را کشت. بسیاری از این افراد در حال سفر به مکه برای انجام حج در عربستان بودند. 

مشاور امنیت ملی آمریکا باید به ترامپ بگوید: آنها (مسافران هواپیمای ایرانی) توسط ناو ما و در آب های ایران هدف قرار گرفتند. آمریکا به این حمله اذغان و ابراز تاسف کرد و وزارت خزانه داری آمریکا نیز مبلغی معادل 61.8 میلیون دلار به خانواده قربانیان این حمله پرداخت. 

مشاوران امنیت ملی آمریکا باید به ترامپ بگویند باید با دقت در این زمینه بررسی کند و به این نتیجه برسد که گزینه های دیگری به جز جنگ از جمله دیپلماسی اجباری در قبال ایران وجود دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها