سپاسگزاری از نعمات خداوند از تقوی الهی است/آنچه که نیاز بدن انسان است، اسراف نیست زیرا هر چه به جسم و جان انسان ضرر برساند، اسراف است.
کد خبر: ۸۸۸۹۹۶۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدمهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه امروز در جمع نمازگزاران نوری در مصلی الغدیر این شهرستان با توصیه به تقوی الهی، اظهار کرد: سپاسگزاری از نعمات خداوند از تقوی الهی است.

وی در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی، افزود: اگر ما از ائمه اطهار اطاعت کنیم، سبک زندگی اسلامی را رعایت کرده‌ایم زیرا ائمه اطهار اهل اسراف، تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری نبودند.

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: آنچه که نیاز بدن انسان است، اسراف نیست زیرا هر چه به جسم و جان انسان ضرر برساند، اسراف است.

این مسؤول با تبریک هفته بهزیستی از برگزاری ایستگاه پاسخگویی این اداره در مصلی قدردانی کرد و خواستار رسیدگی بیشتر به امور معلولان و خانواده‌های آنان شد.

امیری‌ارجمند با قدردانی از مردم در استقبال، وداع و انتقال شهدای گمنام در شهرستان نور، از حضور بی‌نظیر مردم بلده در استقبال، تشییع و تدفین سه شهید گمنام در این بخش سپاسگزاری کرد.

وی به پنجم مرداد سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مرداد سال 58 با ابلاغ حضرت امام(ره) نخستین نماز جمعه پس از انقلاب به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران برگزار شد، نماز جمعه قرارگاه فرهنگ، عبادت، تقوی، اتحاد و هدایت است، وظیفه و نقش امام جمعه نقش هدایت‌گری و بصیرت‌افزایی است، در حالی که دشمن درصدد ضربه زدن به تریبون‌های نماز جمعه است و با میلیاردها دلار هزینه در پی تغییر سبک زندگی اسلامی و هویت‌زدایی است، نماز جمعه به مردم هویت می‌دهد و هویت دینی را یادآور و مانع هویت‌زدایی می‌شود.

خطیب جمعه شهرستان نور تصریح کرد: دهه کرامت و هفته ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت برادر گرامی‌شان امام رضا(ع) را در پیش داریم، حضرت معصومه (س) الگوی یک زن مسلمان است، در اسلام زن شرافتمند است و از دامن زن مرد به معراج می‌رود و باید جایگاه زن را گرامی داشت.

این مسؤول اظهار کرد: عقب‌نشینی آمریکا و فرانسه در موضوع سوریه از بحث‌های سیاسی روز است، این کشورها که معتقد بودند و تلاش می‌کردند که رئیس جمهور سوریه باید برود، امروز می‌گویند باید بماند، به آنان باید گفت که سرنوشت دولت‌ها دست شما نیست که رئیس جمهور را عوض کنید، مردم خودشان تصمیم می‌گیرند اما این‌ها زمانی‌که دیدند سوریه در بیشتر نقاط پیروز شد این حرف را می‌زنند که هم خود را تبرئه کنند و هم به مردم وصل کنند.

امیری‌ارجمند خاطر نشان کرد: در بحث برجام هم می‌گفتند رئیس جمهور جدید برجام را پاره کند ولی اکنون همه آن‌ها حتی آمریکایی‌ها و آژانس اذعان دارد که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده و آمریکا تنها شد زیرا دنیا فهمیده ایران متعهد به برجام  است ولی مسؤولان ما باید مقتدرانه برخورد کنند زیرا هر وقت ملت و دولتی مقتدرانه عمل کرد آنها عقب‌نشینی کردند همان موضعی که سپاه واکنش نشان داد و آنها متوجه شدند اگر بخواهند دست از پا خطا کنند منطقه برای آنان ناامن می‌شود و ملت ما مقتدرانه در مقابل آنان می‌ایستد.

وی به گرانی بی‌رویه قیمت پیاز در کشور اشاره کرد و افزود: پیاز را از کشاورز کیلویی 400 تومان می‌خرند و در بازار 5 هزار تومان می‌فروشند، وزیر هم وعده صبر می‌دهد و ارزانی را موکول به چند روز آینده می‌کند در حالی که سال گذشته پیاز دزفول و چند شهر را دپو کردند که خراب و پوسیده شد، گاهی این اتفاقات سبب تغییر کشت و کاشت محصول دیگری مثل سیب‌زمینی و افزایش یک نوع تولید می‌شود و موازنه بر هم می‌خورد باید دید مسؤولان چکار می‌کنند دل به‌کار نمی‌دهند، همه کار سیاسی می‌کنند، جهاد باید کار کشاورزی بکند؛ اگر بلد نیستید کنار بروید برخی هم دلالی می‌کنند پیاز وارد می‌کنند و سود می‌برند این بی‌توجهی و بی‌اهمیتی به کار است.

امام جمعه شهرستان نور در پایان بار دیگر به رئیس جمهور تأکید کرد و گفت: رئیس جمهور وزرایی برای دولت آینده انتخاب کند که انقلابی، ارزشی، جهادی و پای کار باشند، کار تا ساعت دو بعد از ظهر نیست وقتی مسؤولیت قبول کردید باید همواره و 24 ساعت به فکر خدمت و کار باشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها