مصطفی برزگر
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران:
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت: نرژی هسته ای جلوی چرخ زندگی مردم را نمی گیرد بیش از 90درصد انرژی هسته مربوط به تولید برق است
کد خبر: ۸۸۸۹۹۵۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، "فریدون عباسی‌" رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم ششمین سالگرد شهادت شهید داریوش رضایی نژاد در مسجد هزاردر آبدانان شهید داریوش رضایی نژاد را دانشمندی متعهد و متخصص دانست و افزود: داريوش رضايی‌نژاد، نمونه‌ای روشن و گويا از روح فداكاری و ولايت‌مداری مردم شهرستان آبدانان و استان غيور و شهيدپرور ايلام است.

وی به وِیژگی شخصیتی رضایی نژاد پرداخت و افزود:شهید با وجود تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اما برای انجام تعهد کاری و پیشرفت کشور تحصیل را رها و به مطالعه علمی پرداخت و بعد از یافتن موفقیت های با وجود مشکلات به ادامه تحصیل پرداخت.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران ترور منافقان ضد انقلاب در 38 سال حکومت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت:دشمن بعد ترورهای اویل انقلاب به ترور دسته جمعی که همان جنگ عراق با ایران و هشت سال دفا مقدس روی آورد که با رشادت های مردم و نیروهای مخلص نظامی نقشه آن ها بر باد رفت و باعث موفقیت و اقتدار ایران اسلامی شد.

وی به زمان فعالیت های هسته ای ایران در دوران انقلاب اشاره کرد و افزود:در 16سال دوران سازندگی دروان رخوت و سستی فعالیت هسته ای کشور بود اما با ورود آقازاده به سازمان اتمی و اطلاعت از فرامین رهبری در مدت 6سال جهش خوبی انجام گرفت.

عباسی در ادامه بیان داشت:در سال 82 با ورود افراد غیر مرتبط با این دانش به این سازمان فعالیت های هسته ای تعطیل و از سال 82تا84 بیش از 7قطعنامه بر علیه کشور ما در سازمان بین الملل صادر شد.

وی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت مشکل ما با ایران مربوط به سال 2003 بوده است در حالی که قبل از سال 2003، دولت چهارم تا دولت هشتم به مدت 20 سال حضور داشت یعنی 20 سال پیش از دولت نهم آژانس با ایران مشکل داشت.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت: نرژی هسته ای جلوی چرخ زندگی مردم را نمی گیرد بیش از 90درصد انرژی هسته مربوط به تولید برق است.
عباسی در ادامه در رابطه با ترور دانشمندان هسته‌ای کشور بیان کرد: در رابطه با ترور همیشه ابتکار عمل دست کسی است که ترور می‌کند و هرچه تلاش کنیم محافظ بگذاریم دشمن به سراغ کسی می‌رود که محافظ ندارد و یا شیوه را عوض می‌کند.

وی با بیان اینکه ترورها وجود خواهد داشت اما می‌توان با تمهیدات انجام آن را برای دشمن سخت کرد، افزود: بهای مبارزه را باید پرداخت اما باید تلاش کرد ترور صورت نگیرد و اگر هم اتفاق افتاد نباید خم به ابرو آورد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به نقش منافقین در ترور رضایی نژاد اشاره کرد و ادامه داد: محل کار و منزل رضایی نژاد توسط منافقین از تلویزیون فرانسه پخش و اطلاعات کامل به دشمن از طرف منافقین ارائه شد مسئولین فکر نمی کرد دشمن خبیث از این حیله برای ترور این دانشمند استفاده کند.
وی در ادامه افزود:امروز عده ای در کشور به طرفداری از این گروهک می پردازند و با طرفداری از منافقین در حال تطهیر این جنایتکاران هستند .
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران بیان داشت: انرژی هسته ای به هیچ عنوان جلوی چرخه زندگی مردم را نمی گیرد و ۹۰ درصد از انرژی هسته ای مربوط به تولید برق، شیمی و فیزیک و..است.

وی افزود: در صورت موفقیت بسیاری از وسایل الکتریکی و الیاف مورد نظر به جای وارد کردن از کشورهای دیگر می توان در داخل کشور تولید و زمینه اشتغال را فراهم آورد.
وی تصریح کرد: مسئولان باید از تخریب سپاه خودداری کنند چراکه در خارج از مرزهای کشور هم در حال جلوگیری از ورود دشمنان به خاک کشور است.
عباسی اظهار داشت: باید به شعار مقام معظم رهبری یعنی همان اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشت نه اینکه با شعار قراردادهایی مثل توتال امضا کرد و زمینه را برای حضور کشورهای اروپایی در کشورمان فراهم کرد.

وی افزود: قطعا ما در داخل کشور توانایی خیلی از کارها و پروژه را داریم مثل قرارگاه قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مهار آب های مرزی ،کارهای عمرانی و جهادی تلاش ها بزرگی انجام داده و دولت ملیاردها تومان به این قرارگاه بدهکار است.

رئیس سابق انرژی هسته ای کشور با اشاره به اینکه مشکل و مضعل بیکاری هم اکنون در کشور وجود دارد، افزود: استانی مثل ایلام دارای ثروت های زیادی در بخش نفت و گاز است و باید مسئولان استانی و شهرستانی به جای کارهای سیاسی برای رفع معضل بیکاری و معیشتی مردم تلاش و حق مردم از مسئولین کشوری مطالبه کنند

ارسال نظرات