سردار مولایی گفت: شهادت به مصابه یک درخت است که در گذر زمان میوه های ویژه و خاصی را میدهد و محصول آن جوانان و شهدایی هستند که با دل و جان برای دفاع از کشور، انقلاب و اسلام اماده شده اند.
کد خبر: ۸۸۸۹۹۴۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴

سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در یادواره شهدای روستای خودکاوند شهرستان طالقان با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: مجالس شهدا بازخوانی اهداف و آرمانهای بزرگ آنها و یادآوری راهی است که شهدا برای ما باز کرده اند.

شهادت یکی از مهمترین ابزار بزرگ پیشبرد اهداف اسلام /مجالس شهدا بازخوانی اهداف و آرمان های آنهاست/ شجره طیبه شهادت شکست قطعی را به پیروزی مسجل و قطعی تبدیل کرد 

وی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص شفاعت شهدا در قیامت افزود: قطعا اگر شفاعتی از سمت شهدا نصیبمان شود، ان شاء الله مورد قبول حق تعالی واقع خواهد شد.

فرمانده سپاه البرز گفت: فرهنگ شهادت که 1400 سال قدمت دارد، در دوران بسیار سخت یاور اسلام بوده است و اولین دوره ای که بسیار اثر گذار بوده است که انقلاب بزرگ حضرت پیامبر(ص) در حال منحرف شدن بود و نوه عزیز آن حضرت حاضر شدند آنچه در دنیا دارند را فدای احیای مجدد این انقلاب بزرگ کنند و از آن روز به بعد شهادت یکی از مهمترین ابزار بزرگ پیشبرد اهداف اسلام است .

وی افزود: شهادت فرهنگی بسیار غنی و حرکت ساز است و هم دشمن و  دوست اذعان میکند که بسیار موثر است.

سردار مولایی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: در زمان جنگ تسلیحات جنگی زیادی در اختیار نداشتیم و از لحاظ عقلی نباید در این جنگ که علیه ایران تحمیل شده بود به پیروزی میرسیدیم.

فرمانده سپاه البرز افزود: معادلات دشمن این بود که میتوانند در عرض یک هفته خوزستان و در عرض یک ماه کل کشور را بگیرند و تا تهران بیایند، از نظر دنیوی این کار درست بود، اما با مقاومت رزمندگان در ورودی خرمشهر رو به رو شدند.

وی با بیان اینکه فرهنگ غنی شهادت و ایثار بود که باعث مقاومت و پیروزی رزمندگان شد گفت: قطعا آنچه ما را در این راه پیروز کرد، همین فرهنگ شهادت بوده است .

سردار مولایی اظهار داشت: سی و نه سال از انقلاب اسلامی میگذرد و هرجا قرار بر این شد در مقابل دشمن قداره ایستادگی کنیم و امکانات کافی نداشته ایم تنها فرهنگ شهادت توانسته جلو بیاید.

فرمانده سپاه البرز گفت: اگر امروز جوانان ما در سوریه، عراق، موصل میجنگند به مصابه همان هشت سال دفاع مقدس است و صد ها شهیدی که امروز همان مسیر را ادامه میدهند.

وی بیان داشت: شهادت به مصابه یک درخت است که در گذر زمان میوه های ویژه و خاصی میدهد و محصول آن جوانان و شهدایی هستند که با دل و جان برای دفاع از کشور، انقلاب و اسلام اماده شده اند.

سردار مولایی اظهار داشت: شهادت عزت آفرین است، اگر امروز نفوذ ناپذیریم به علت این است که دشمن از نفوذ مایوس شده است.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه دشمن تسلیحات کافی برای حمله به کشور های مختلف را دارد تصریح کرد: دشمن بر تمام کشور های تحت سیطره خود مسلط است و حتی کسی جرات ندارد آنها را از کشور خود بیرون کند ، اما زمانی که آنها به خلیچ فارس و خاک ایران نزدیک میشوند، اشتباه کرده باشند و یا نه ، پاسداران ما با لباس فرم ساده و حتی بدون جلیقه ضد گلوله اسلحه را بالای سر آنها گرفته و آنها را دستگیر میکنند و این معنای عزت است .

وی با بیان اینکه یکی از محصولات درخت شهادت عزتمندی است بیان داشت: رزمندگان و جانبازان ما مشق عزت را با خون خود بر روی دیوار های این کشور نوشته اند.

سردار مولایی محصول دیگر درخت شهادت را "تسهیل کننده حرکت های بزرگ دانست" و افزود: هیچ وقت در هیچ جا خونی ریخته نشود و شهیدی نباشد که از خون خود بگذرد حرکت بزرگی رخ نمیدهد.

فرماند سپاه البرز گفت : حرکت بزرگ انقلاب اسلامی از سال 42 و 57 و تا به امروز که سال 96 است این حرکت ادامه دارد ولی مشروط به زما زنده ماندن فرهنگ شهادت است .

سردار مولایی اظهار داشت: دشمن بارها در تلاش بوده است تا فرهنگ شهادت را از بین ببرد و ازذهن جوانان ما مخدوش کنند و در تلاش بودند تا شان بزرگ یک فرهنگ انسان ساز را پایین بیاورند اما موفق نبوده اند.

وی با بیان اینکه افرادی میگویند شاید اقدامات ما سایه جنگ را از سر این مملکت برداشته است گفت: عشق به شهادت و فرهنگ شهادت دشمن را از تعرض و تهاجم منصرف میکند.

فرمانده سپاه البرز تصریح کرد: تعداد و برد موشک های ما امروز دشمن را به هراس انداخته است.

سردار مولایی افزود: تمام فتنه هایی که در منطقه اتفاق افتاد به خاطر ایران بوده است ، اما خودشان در آخر به این نتیجه رسیده اند که حمله نظامی وزمینی به ایران غیر ممکن است، ملت ما با دادن 220 هزار شهید در مقابل دشمنان در جنگ تحمیلی ایستاد و این امنیت را امروز فرهنگ شهادت ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تشکیل گروه های استشهادی در ایران گفت: در یک عملیات استشهادی در لبنان 290 کشته از دشمن گرفت ، امنیت امروز ما در سایه همین فرهنگ شهادت طلبی است .

فرمانده سپاه البرز با بیان سخنی از زهبر معظم انقلاب که" نماد قدرت این کشور شهدا هستند" تصریح کرد: دشمن میداند با ملتی رو به رو است که قابل آزمایش و امتحان مجدد نیست.

سردار مولایی اظهار داشت: شهدا تاجی بر روی سر ما گذاشتند که وقتی به سوریه و عراق و ناامنی های ایجاد شده در آن کشور ها نگاه میکنیم معنی و مفهوم آن را درک میکنیم، شهدا منتی بر سر ما دارند که وقتی در دل تهران یک عملیات تروریستی انجام میشود معنی آن را میفهمیم.

وی از مهمترین و ارزشمندتریم محصولات درخت شهادت ، و شجره طیبه ان را "استقلال" دانست و بیان داشت: استقلال امروز ما مرهون همین شهداست، زمانی بود که یکی از این دولت ها که دیپلمات خود را به ایران میفرستاد در فیش حقوقی آن فرد برای او حق توحش درج میشد اما امروز مجبور است 5 نفر دیگر را کنار خود بنشاند تا با ما مذاکره کند.

فرمانده سپاه البرز منشاء استقلال را در این دنیا قدرت مالی، قدرت نظامی، قدرت ژئوپولیتیکی دانست و گفت: شهدا قدرت استقلال را به ماهدیه دادند، استقلال که میتوان گفت در دنیا نمونه است.

سردار مولایی اظهار داشت: در دنیای قبل از انقلاب یا باید در سیطره غرب و یا شرق قرار میگرفتیم و همه چیز تقسیم بندی شده بود، و سومی وجود نداشت .

وی افزود : بحث هسته ای ما بهانه ای بیشتر نیست چون دشمن میداند ما وارد حیطه ای شده ایم که استقلال خود را تضمین میکنیم، در حالی که قرار بود تنها هشت کشور اورانیوم را غنی سازی کرده و به دنیا عرضه کنند و در سالی که نفت به پایان میرسد و یا به دلایل مسائل زیست محیطی قادر به استفاده نشود تنها اورانیوم تولید برق کند.

سردار مولایی با بیان اینکه ما امروز در همه عرصه ها ورود پیدا کرده ایم گفت: دشمن امروز از داشتن استقلال ما عصبانی است و این بر خلاف دو قطبی شدن دنیای امروز است.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه شهدا استقلال را به ما هدیه داده اند افزود : امروز با جرات می ایستیم و برای خودمان موشک میسازیم .

وی در پایان خاطر نشان کرد : شجره طیبه شهادت شکست قطعی را به پیروزی مسجل و قطعی تبدیل کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها