مدیرکل امور روستایی استانداری استان زنجان:

طبق شاخص‌ها و اولویت‌ها 33 روستا روستا برای طرح"روستا-تعاون" انتخاب شده است

طبق شاخص‌ها و اولویت‌ها 33 روستا برای طرح"روستا-تعاون" انتخاب شد و سعی شده به منظور توسعه متوازن در هر بخش دو تا سه روستا مشمول این طرح شوند.
کد خبر: ۸۸۸۹۹۳۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل امور روستایی استانداری استان زنجان در جلسه هماهنگی اجرای طرح "روستا-تعاون" در اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح "روستا-تعاون" گفت: براساس پایش‌های انجام شده ۳۳ روستای استان زنجان برای این منظور انتخاب شدند. ​

علی محمودی افزود: با اجرا شدن طرح روستا-تعاون اتفاق خجسته‌‌ای در روستاها می‌افتد.

وی با اشاره به انجام کارهای مطالعاتی برای انجام فعالیت‌های روستایی تعاونی‌محور اظهار داشت: در پرسشنامه‌ای که از روستاییان انجام شد 40 درصد آنان مایل به کار تعاونی در روستا بودند.

مدیرکل امور روستایی استانداری استان زنجان با بیان اینکه باید شاخص‌هایی برای انتخاب روستاهای موردنظر در این طرح تعریف می‌شد، گفت: اولویت‌ها و شاخص‌هایی انتخاب کردیم تا روستاهای مورد نظر برای طرح روستا تعاون انتخاب شود.

وی تصریح کرد: بررسی از 935 روستا انجام شد و طبق شاخص‌ها و اولویت‌ها 33 روستا برای این طرح انتخاب شد و سعی شده به منظور توسعه متوازن در هر بخش دو تا سه روستا مشمول این طرح شوند.

محمودی با اشاره به اولویت‌های انتخاب روستاهای طرح روستا تعاون، عنوان کرد: روستاهایی که در چند سال اخیر با رشد جمعیت روبه‌رو بودند در این طرح مورد توجه قرار گرفتند.

وی با اشاره به توزیع پرسشنامه‌ای در روستاها برای سنجش وضعیت خانواده‌های روستاییان‌ افزود: یکی دیگر از اولویت‌های انتخابی ما، برخورداری روستا از زیرساخت‌هایی مانند برق، گاز، آب و مخابرات بود.

مدیرکل امور روستایی استانداری استان زنجان با اشاره به اعطای تسهیلات برای روستاییان برای ایجاد اشتغال در روستاها، گفت: با موسسات مالی تفاهم‌نامه‌ای برای اعطای تسهیلات به روستاییان‌انجام شده است.

ارسال نظرات