امام جمعه شهر کیان گفت: حرکت آگاهانه در مسیر انقلاب موجب آبادانی، موفقیت کشور می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۹۹۱۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام و المسلمین مهدی خدابنده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکیان با اشاره به مفهوم انقلابی بودن، اظهار کرد: مهم‏‌ترین نکته‏‌ى مورد توجه مقام معظم رهبری، مسأله انقلابى بودن، انقلابى ماندن و به نتیجه رساندن انقلاب اسلامى است؛ اگر چه، انقلابى بودن هزینه دارد اما سازش و انقلابى نبودن هزینه بیشتری دارد.

وی ضمن یادآوری اینکه اگر حرکت در مسیر انقلاب، با اعتماد به‏‌نفس باشد، هزینه‏‌اش به‏‌مراتب کمتر از هزینه‏‌ى سازش است؛ ادامه داد: حرکت آگاهانه در مسیر انقلاب باعث پیشرفت، آبادانی، استقلال و ایستادن بر بلندای قله‌های موفقیت خواهد بود.
امام جمعه شهرکیان حربه تحریم را شکست خورده دانست و اضافه کرد: به گواه تاریخ انقلاب، توطئه‏‌ها، تهدیدات و تحریم‏‌هاى آمریکا همواره باعث انسجام و اتحاد بیشتر توده‏‌هاى مردم ایران به‏ ویژه نخبگان و مسؤولان نظام بوده است و این‌بار هم دنیا شاهد باشد که با وجود فرزندان امام راحل و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، شدیدتر از قبل، دشمن را در رسیدن به اهداف شومش ناکام خواهیم گذاشت و پوزه‏‌اش را به خاک  می‌مالیم.

وی  ضمن ابراز امیدواری از کابینه دوازدهم؛ تصریح کرد: امیدواریم دولت فراتر از قیل و قال‌هاى فرصت‏‌سوز جناحى و سیاسى، در تکاپوى خدمت خالصانه و بى‏‌منت و عامل مؤثر وحدت و انسجام ملى و پرچمدار ارزش‌ها و آرمان‌هاى اسلام، انقلاب، شهدا و امام راحل(ره) ، تحت سایه منویات رهبر معظم انقلاب باشد.

خدابنده به مسؤولان کشور توصیه کرد: هدفتان را راضى کردن مردم، به‏‌کار گرفتن نیروهاى داخلى، تقویت عناصر فعّال در داخل کشور قرار بدهید.

استاد حوزه ضمن تبریک ایام دهه کرامت و روز دختر بیان کرد:  صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان آن‏‌جامعه سرچشمه مى‏‌گیرد، اگر زن‏‌هاى انسان‏‌ساز از ملت‏‌ها گرفته شوند، ملت‏‌ها به شکست و انحطاط کشیده خواهند شد؛ امروز یکی از موضوعات مهم اجتماعی جایگاه و نقش دختر در عرصه خانواده و اجتماع است.

وی خاطرنشان کرد: دختر یعنی عشق، پاکدامنی، با خدا بودن، انتهای تجلی محبت خدا و نشان‌دهنده زیبایی خدا؛ یک دختر مسلمان دختری است که زیبایی داده شده از طرف خدا را حفظ کند و قدردان ارزشی که خدا به وی داده است، باشد؛ دختر مسلمان، دختری است که دین خود را، حجاب خود را، دختر بودن و زنانگی خود را، ظرافت‌ها و لطافت‌های خود را حفظ کند.
مدیر حوزه علمیه ثقلین تصریح کرد: در  جامعه امروز آسیب‌های زیادی یک دختر مسمان را تهدید می‌کند و در درجه اول خود دختر است که می‌تواند، ارزش‌های خود را حفظ کند و با الگوگیری از دختران و زنان برتر تاریخ همانند حضرت معصومه(س) و حضرت فاطمه(س) نقش بی‌بدیل خود در جامعه به درستی ایفا کند و از آسیب‌ها در امان باشد.

خدابنده با بیان احادیثی در خصوص اهمیت حجاب برای زنان و دختران، گفت: ارزش دختر به قدری است که پیامبر (ص) می‌فرمایند بهترین فرزندان شما دختران هستند؛ همچنین ایشان در جایی دیگر می‌فرمایند خداوند به دختر مهربان‌تر از پسر است، کسى که باعث خوشحالى دخترش شود، خداوند روز قیامت او را خوشحال مى‌کند؛ لذا روز دختر بهانه‌ای است تا به جایگاه دختر در  جامعه اهمیت ویژه‌ای داده شود و قدر و منزلت دخترها کمی بیشتر در  جامعه و حتی توسط خود دختران دانسته شود.

وی اقامه اولین نماز جمعه در ایران را در سال 1358 شروع راهی پرخیر دانست و تصریح کرد: نماز جمعه مبدا بسیاری از خیرات و برکات بوده و خواهد بود؛ نماز جمعه قرارگاه فرهنگ و بصیرت و وصل شدن به دریای معنویت است که ملائکه الهی، مشایعت انسان‌ها تا خدا را قلم می‌زنند.

ارسال نظرات