خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در خطبه های نمازجمعه این شهرستان، با تاکید بر حضور حجاج در حج تمتع امسال به عنوان واجب شرعی گفت: تبلیغات منفی علیه حج واجب در برخی از رسانه ها، امری ناپسند بوده و توسط دشمنان اسلام و نظام اسلامی در خارج از کشور هدایت می شود.
کد خبر: ۸۸۸۹۸۹۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: متاسفانه در ماه های اخیر عده ای از مردم و حتی افراد متدین جامعه در شبکه ها و فضاهای مجازی علیه حج واجب سخن می گویند در حالی که این واجب شرعی باید ارج نهاده شود.
وی با انتقاد از برخی مطالب در فضای مجاز مبنی بر هزینه شدن پول حجاج توسط آل سعود برای تجاوز به مردم یمن ادامه داد: این گونه سخنان ناسنجیده که توسط دشمنان و افراد فراری خارج از کشور هدایت می شود، برای جلوگیری از حضور حجاج ایرانی در آیین حج ابراهیمی است.
حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه هزینه تشرف به حج تمتع را بر اساس شرع اسلام و فتوای مراجع عظام تقلید نمی توان برای امر دیگری هزینه کرد، اضافه کرد: حج تمتع بر همه کسانی که توانایی داشته باتشند واجب بوده لیکن می توان هزینه حج های مستحبی را صرف دیگر امور از جمله احسان و نیکوکاری کرد.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به حضور حجاج ایرانی در حج تمتع امسال گفت: حضور در این آیین شرعی پس از وقفه ای کوتاه، تصمیم نظام و شخصیت های بزرگ کشورمان بوده است.
حجت الاسلام پورمحمدی بیان کرد: اکنون نیز به برکت قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی، حجاج ایرانی با عظمت و عزت در این آیین بزرگ اسلامی حضور خواهند د اشت.
وی همچنین با اشاره به ممانعت رژیم صهونیستی از اقامه نماز فلسطینی ها در قدس شریف ادامه داد: این اقدام رژیم غاصب که با اعتراض گسترده مردم مظلوم فلسطین همراه بوده، توسط نمازگزاران مومن محکوم می شود.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز هفته کرامت اضافه کرد: برکات معنوی این بانوی بزرگ اسلام موهبت و نعمتی الهی بوده و باید قدر دانسته شود.
ارسال نظرات